Mii de marci romanesti ar putea disparea o data cu integrarea
Data publicarii: 12-10-2006
"Dupa aderare, vor trebui retrase mii de marci despre care inca habar n-avem ca sint identice sau similare unor marci comunitare inregistrate. Pentru inceput, o firma se poate trezi cu o scrisoare de la o societate din alt stat membru prin care sa fie anuntata ca produce o marca pe care o detine la nivel comunitar. Daca marca nu este retrasa, firma straina poate depune plingere la statul roman, iar daca acesta nu ia masuri, litigiul se transfera la Curtea Europeana de Justitie", a avertizat Turcu.
El a adaugat ca in cel mai bun caz marca romaneasca va fi blocata pe piata interna. Oficialul crede ca sint multe firme care inca n-au cercetat daca marcile lor se "suprapun" peste marci comunitare, lucrul fiind cu atit mai ingrijorator cu cit timpul ramas pina la integrare este foarte scurt.
"Firmele mari si-au asigurat deja marcile. Cei care nu s-au trezit pina acum ar face bine sa verifice riscul care ii paste pe marca lor. Este relativ usor de verificat. Tot ce trebuie sa faci este sa consulti lista Oficiului European de Armonizare a Pietei Interne (OHIM), institutie similara Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) din Romania", a explicat Turcu.
Contrafaceri de 30%
Pe linga problema "dublarii" marcilor europene, Romania va avea de suferit din cauza contrafacerilor. Potrivit reprezentantilor REACT, 30% dintre produsele comercializate in Romania sint contrafacute. Semnificatia buna a acestei cifre este ca depaseste cu doar 5% media europeana. Insa UE a inglobat procentul de contrafaceri al nou-venitilor.
"Avem o problema la capitolul contrafaceri. Este recunoscuta de autoritati, dar este inca tolerata, pe argumentul puterii mici de cumparare a populatiei", a declarat Dan Docan, presedintele Asociatiei Romane pentru Combaterea Contrafacerilor (ARCC). Principalul motiv pentru care romanii cumpara produse contrafacute ramine pretul inferior celor originale. Combaterea fenomenului este ingreunata in principal de veniturile scazute ale populatiei, iar apoi de coruptia celor care ar trebui sa se ocupe de scoaterea acestor produse de pe piata, a spus Docan.
Furnizori nationali de chinezarii
Potrivit datelor ARCC, 60% dintre contrafaceri provin din China, 25% din Turcia, 4% din Bulgaria si 3% din Emiratele Arabe Unite.
"Toate aceste produse se gasesc in angrouri. Iar perioadele in care se raspindesc cel mai mult sint de sarbatori si in sezonul estival. Doraly, Europa si Niro sint furnizori nationali de produse contrafacute", a declarat Docan.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private