Dolce Sport: Distributia meciurilor au fost aprobate de UEFA
Data publicarii: 21-06-2012 | Media
Negocierile au inceput dupa ce TVR a anuntat public pe site-ul sau intentia de a sublicentia dreptul de difuzare pentru cateva evenimente sportive. Dolce Sport a fost una dintre entitatile care si-au aratat interesul fata de anuntul mentionat si a facut o oferta in acest sens. Astfel, din punctul de vedere al Romtelecom, compania a dat curs oportunitatii oferite de TVR, avand ca scop interesul clientilor sai.
Valoarea este una la nivelul pietei pentru ceea ce am cumparat
Cu privire la pretul platit de Romtelecom, acesta este pretul de piata, avand o valoare semnificativa, in concordanta cu practicile si conditiile din piata si in concordanta cu reglementarile UEFA, EBU si ale altor foruri oficiale. Pretul final reflecta intr-o maniera corecta valoarea continutului (parte din portofoliul integral al TVR) primit de catre Dolce Sport, care reprezinta numai o mica parte in termeni de cantitate si calitate din competitiile pentru care TVR detine drepturi de difuzare.
Termenii negociati initial in contractul cadru au avut in vedere transmiterea de catre Dolce Sport a unui numar de meciuri exclusive din fazele finale eliminatorii ale EURO 2012, care, in termeni de valoare financiara, audienta si calitate a spectacolului sportiv, au o importanta mult mai mare. Aceasta distribuire a meciurilor trebuia aprobata de UEFA. In baza aprobarii UEFA, meciurile din fazele finale eliminatorii au fost compensate cu un numar mai mare de meciuri din fazele inferioare ale competitiei, care, fiecare, are o valoare semnificativ mai mica in comparatie cu meciurile negociate initial. In consecinta, valoarea meciurilor transmise de TVR este mult mai mare decat a celor transmise de Dolce Sport.
In plus, trebuie sa se tina cont de faptul ca, la momentul cand TVR a cumparat drepturile de difuzare (2008), situatia economica de pe piata era semnificativ mai buna decat cea din perioada 2010-2011, cand s-a negociat si s-a convenit asupra termenilor contractuali dintre Dolce Sport si TVR.
Rezultatul negocierilor de sambata, 16 iunie, este unul cu impact pozitiv pentru iubitorii de sport din Romania
Pe parcursul negocierilor care au urmat notificarii transmise de TVR, care au avut loc sambata, principalul scop a fost acela de a rezolva situatia creata, asa cum s-a mentionat si in pozitia transmisa vineri. Obiectivul a fost acela de a identifica o solutie imediata, acceptabila si constructiva pentru aceasta disputa comerciala, cu impact pozitiv imediat atat pentru clientii Dolce Sport, cat si pentru toti iubitorii de sport din Romania.
Intrucat sambata dimineata, conform acordului agreat anterior de ambele parti, in baza aprobarii UEFA, ramasesera doar 4 meciuri exclusive plus 7 non-exclusive (transmise simultan cu TVR) pentru a fi difuzate de Dolce Sport (din care 2 ar fi fost pierdute oricum peste weekend), pentru ca abonatii Dolce Sport sa nu rateze meciurile contractate, Romtelecom a apelat la cea mai eficienta solutie la acel moment, dat fiind contextul (negocierile au avut loc in weekend).
In schimbul exclusivitatilor initiale, Romtelecom a negociat astfel incat clientii Dolce Sport sa beneficieze in total de 15 meciuri non-exclusive (difuzate simultan cu TVR).
Distributia meciurilor au fost aprobate de UEFA
Asa cum a fost stipulat in contractul cadru semnat, meciurile ce urmau sa fie transmise de Dolce Sport trebuia sa respecte prevederile si aprobarea UEFA. In baza aprobarii UEFA, cele doua parti au agreat distributia meciurilor.
Mai clar, cele doua companii au cazut de acord initial asupra unui anumit numar de meciuri exclusive cu o valoare corespunzatoare (10 meciuri in exclusivitate, inclusiv sferturile de finala si semifinalele), care au fost transmise spre aprobare la UEFA. UEFA a aprobat o lista diferita de meciuri in exclusivitate pentru a fi sub-licentiate catre Dolce Sport (compensand sferturile de finala si semifinalele cu un numar mai mare de meciuri din prima faza a competitiei si adaugand un numar de meciuri non-exclusive).
Aceasta aprobare finala de la UEFA a generat schimbul de e-mail-uri dintre reprezentantul TVR si cel al Dolce Sport, acesta fiind contextul real in care a avut loc aceasta corespondenta.
Alte informatii
Ne exprimam public deschiderea si disponibilitatea de a oferi toate documentele si informatiile necesare oricarei autoritati publice relevante, care ar dori sa faca orice fel de analiza sau investigatie cu privire la parteneriatul pe care il consideram a fi rezultatul corect al unei negocieri comerciale.
Comunicat de presa
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall