Ce fac producatorii de bunuri de larg consum pentru a supravietui
Data publicarii: 25-06-2012 | Afaceri
Consumul a scazut in ultimii ani, de aceea producatorii trebuie sa gaseasca noi strategii
Schimbarile din mediul economic din ultimii ani ii determina pe producatorii de bunuri de larg consum sa abordeze transformari radicale si chiar rasturnari ale contextului de business, ceea ce atrage dupa sine oportunitati uriase, dar si riscuri pe masura, reiese dintr-un studiu realizat de Ernst & Young.
Trei sferturi dintre cei 285 de executivi din intreaga lume chestionati de Ernst & Young, care conduc firme ce produc bunuri de larg consum, au spus ca trebuie sa faca schimbari majore pentru a-si mentine marjele actuale.
Doua treimi din companiile care au participat la studiu au declarat ca resimt presiunea din piata pentru a-si regandi modelul operational.
"In urmatorii cinci ani, cresterea costurilor si deficitul de resurse vor exercita presiuni imense asupra modelelor operationale din industria produselor de larg consum, putand duce chiar la prabusirea unora dintre ele. Sefii de organizatii chestionati in cadrul studiului au clasat pe prima pozitie riscul implicat de cresterea pretului la materiile prime si accesul tot mai dificil la acestea. Amenintarile care exercita presiuni pe modele lor operationale vor obliga companiile sa-si regandeasca radical lantul logistic pentru a-si asigura sau pastra accesul la resursele cheie", se mai arata in raport.
Regandirea optiunilor strategice
Decizia privind cum si unde sa intri in competitie si unde sa-ti concentrezi mai mult eforturile pentru a crea mai multa valoare devine tot mai dificil de luat. Cei chestionati in cadrul studiului au spus ca produsele noi si inovatiile au cel mai mare potential de a crea plus vlaoare. Insa, ei au mentionat, de asemenea, ca investitiile in pietele emergente si dezvoltarea de noi canale se situeaza printre principalele lor prioritati.
Integral in Adevarul.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză