Ce fac producatorii de bunuri de larg consum pentru a supravietui

Data publicarii: 25-06-2012 | Afaceri

 

Consumul a scazut in ultimii ani, de aceea producatorii trebuie sa gaseasca noi strategii
 

Schimbarile din mediul economic din ultimii ani ii determina pe producatorii de bunuri de larg consum sa abordeze transformari radicale si chiar rasturnari ale contextului de business, ceea ce atrage dupa sine oportunitati uriase, dar si riscuri pe masura, reiese dintr-un studiu realizat de Ernst & Young.

Trei sferturi dintre cei 285 de executivi din intreaga lume chestionati de Ernst & Young, care conduc firme ce produc bunuri de larg consum, au spus ca trebuie sa faca schimbari majore pentru a-si mentine marjele actuale.

Doua treimi din companiile care au participat la studiu au declarat ca resimt presiunea din piata pentru a-si regandi modelul operational.

"In urmatorii cinci ani, cresterea costurilor si deficitul de resurse vor exercita presiuni imense asupra modelelor operationale din industria produselor de larg consum, putand duce chiar la prabusirea unora dintre ele. Sefii de organizatii chestionati in cadrul studiului au clasat pe prima pozitie riscul implicat de cresterea pretului la materiile prime si accesul tot mai dificil la acestea. Amenintarile care exercita presiuni pe modele lor operationale vor obliga companiile sa-si regandeasca radical lantul logistic pentru a-si asigura sau pastra accesul la resursele cheie", se mai arata in raport.

Regandirea optiunilor strategice

Decizia privind cum si unde sa intri in competitie si unde sa-ti concentrezi mai mult eforturile pentru a crea mai multa valoare devine tot mai dificil de luat. Cei chestionati in cadrul studiului au spus ca produsele noi si inovatiile au cel mai mare potential de a crea plus vlaoare. Insa, ei au mentionat, de asemenea, ca investitiile in pietele emergente si dezvoltarea de noi canale se situeaza printre principalele lor prioritati. 

Integral in Adevarul.ro.