Piata de turism online creste cu peste 30%
Data publicarii: 26-06-2012 | Turism
In primele 5 luni ale anului 2012, agentiile de turism si-au majorat vanzarile cu plata online cu peste 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor din sistemul PayU care analizeaza evolutia a aproape 170 de agentii de turism care isi dezvolta afacerile in mediul online si utilizeaza solutia PayU.
"In contextul in care evolutiile in offline sunt extrem de mici sau chiar negative, mediul online ofera toate ingredientele pentru ca agentiile de turism sa isi creasca vanzarile: solutii integrate cu sistemele lor interne de rezervari, posibilitati multiple de parteneriate si promotii, canale de comunicare mai eficiente si, mai ales, rapiditate in procesul de vanzare si incasare. In consecinta, vedem cresteri constante de la un trimestru la altul, atat in volumul pietei, cat si in numarul jucatorilor care isi dezvolta canalul online”, explica Cristi Herghelegiu, Country Manager PayU in Romania.
In ceea ce priveste valoarea medie a tranzactiei in industria turismului, aceasta a crescut cu 18%, de la 155 euro la 182 euro. Situatia se schimba in cazul perioadelor cu promotii, cand valoarea medie a tranzactiei poate sa se dubleze.
Un exemplu in acest sens il reprezinta campania de promovare a turismului online implementata de Visa Europe si Veltravel prin care clientii agentiei primesc discount-uri de 5%, 7% sau 10% in functie de serviciul achizitionat, campanie in care valoarea medie a tranzactiei a ajuns pana la 430 de euro, in conditiile unui discount mediu per comanda de 40 euro.
"Platile pe internet au inregistrat un ritm de crestere sustinut in ultimii ani, dar sunt inca la inceput. Visa Europe a identificat potentialul imens de crestere a platilor online si sustine in mod proactiv dezvoltarea acestui segment. Astfel, dorim sa lucram indeaproape cu comercianti pentru a oferi detinatorilor de carduri Visa preturi mai avantajoase pe internet comparativ cu cele la plata in numerar. Totodata, vom continua sa incurajam inrolarea cardurilor de catre detinatori in platforma Verified by Visa pentru a beneficia de siguranta sporita la platile online”, declara Catalin Cretu, General Manager Romania, Visa Europe.
"Ne bucuram ca Visa Europe a ales sa sustina alaturi de Veltravel dezvoltarea serviciilor de turism online si am reusit sa initiem impreuna un parteneriat care are ca rezultat final popularizarea platilor online cu carduri Visa pentru serviciile turistice”, precizeaza Eugen Iacob, Director Veltravel.
Campania a generat, de asemenea si o crestere a vanzarilor pentru serviciile de cazare sau pentru pachete complete de vacanta. Astfel, de la inceputul campaniei, repartitia pe tipuri de produse platite online arata ca 64% dintre tranzactii au fost pentru servicii de cazare, 7% dintre tranzactii au fost efectuate pentru pachete complete de vacantasi 29% pentru servicii de transport.
Cele mai cautate destinatii pe segmentul biletelor de avion au fost orasele Madrid, Barcelona, Roma, Londra si Paris, in timp ce majoritatea pachetelor de cazare au fost achizitionate pentru Sunny Beach, Corfu, Burgas, Paris si Halkidiki, conform agentiei de turism Veltravel.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România