Piata de turism online creste cu peste 30%
Data publicarii: 26-06-2012 | Turism
In primele 5 luni ale anului 2012, agentiile de turism si-au majorat vanzarile cu plata online cu peste 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor din sistemul PayU care analizeaza evolutia a aproape 170 de agentii de turism care isi dezvolta afacerile in mediul online si utilizeaza solutia PayU.
"In contextul in care evolutiile in offline sunt extrem de mici sau chiar negative, mediul online ofera toate ingredientele pentru ca agentiile de turism sa isi creasca vanzarile: solutii integrate cu sistemele lor interne de rezervari, posibilitati multiple de parteneriate si promotii, canale de comunicare mai eficiente si, mai ales, rapiditate in procesul de vanzare si incasare. In consecinta, vedem cresteri constante de la un trimestru la altul, atat in volumul pietei, cat si in numarul jucatorilor care isi dezvolta canalul online”, explica Cristi Herghelegiu, Country Manager PayU in Romania.
In ceea ce priveste valoarea medie a tranzactiei in industria turismului, aceasta a crescut cu 18%, de la 155 euro la 182 euro. Situatia se schimba in cazul perioadelor cu promotii, cand valoarea medie a tranzactiei poate sa se dubleze.
Un exemplu in acest sens il reprezinta campania de promovare a turismului online implementata de Visa Europe si Veltravel prin care clientii agentiei primesc discount-uri de 5%, 7% sau 10% in functie de serviciul achizitionat, campanie in care valoarea medie a tranzactiei a ajuns pana la 430 de euro, in conditiile unui discount mediu per comanda de 40 euro.
"Platile pe internet au inregistrat un ritm de crestere sustinut in ultimii ani, dar sunt inca la inceput. Visa Europe a identificat potentialul imens de crestere a platilor online si sustine in mod proactiv dezvoltarea acestui segment. Astfel, dorim sa lucram indeaproape cu comercianti pentru a oferi detinatorilor de carduri Visa preturi mai avantajoase pe internet comparativ cu cele la plata in numerar. Totodata, vom continua sa incurajam inrolarea cardurilor de catre detinatori in platforma Verified by Visa pentru a beneficia de siguranta sporita la platile online”, declara Catalin Cretu, General Manager Romania, Visa Europe.
"Ne bucuram ca Visa Europe a ales sa sustina alaturi de Veltravel dezvoltarea serviciilor de turism online si am reusit sa initiem impreuna un parteneriat care are ca rezultat final popularizarea platilor online cu carduri Visa pentru serviciile turistice”, precizeaza Eugen Iacob, Director Veltravel.
Campania a generat, de asemenea si o crestere a vanzarilor pentru serviciile de cazare sau pentru pachete complete de vacanta. Astfel, de la inceputul campaniei, repartitia pe tipuri de produse platite online arata ca 64% dintre tranzactii au fost pentru servicii de cazare, 7% dintre tranzactii au fost efectuate pentru pachete complete de vacantasi 29% pentru servicii de transport.
Cele mai cautate destinatii pe segmentul biletelor de avion au fost orasele Madrid, Barcelona, Roma, Londra si Paris, in timp ce majoritatea pachetelor de cazare au fost achizitionate pentru Sunny Beach, Corfu, Burgas, Paris si Halkidiki, conform agentiei de turism Veltravel.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor