BCR Asigurari vrea locul trei pe piata
Data publicarii: 13-10-2006EVZ: Care sunt obiectivele BCR Asigurari?
Mihail Tecau: Sa consolidam pozitia pe care compania o detine in prezent. BCR Asigurari este compania cu cel mai dinamic ritm de crestere in ultima perioada: este o societate noua, constituita in anul 2001. In perioada aceasta a avut cresteri si de 130a, ajungand in prezent pe locul cinci la sfarsitul primului semestru din 2006.
Pe termen mediu, in cadrul grupului financiar BCR, compania de asigurari si-a propus sa ajunga la o cota de piata de aproximativ 15%. A fost un plan de bataie facut inainte sa vin eu aici.
BCR Asigurari s-a dezvoltat foarte mult in relatia pe care a avut-o in primul rand cu banca si cu subsidiarele ei, dar in prezent, societatea dispune de un personal care se poate duce mai departe in dezvoltarea societatii - si pe alte linii de canale de vanzare: brokeri, afaceri care sa vina pe directie personala, fara intermediari.
Cand ar putea fi atinsa cota de piata de 15%?
Speram ca in 2009. Ar fi bine sa fie la inceputul anului 2009.
Care sunt "armele" pe care mizati pentru a duce BCR Asigurari pentru locul trei?
Cred ca "arma" principala va fi apropierea de client: serviciile. Adica servicii de calitate, raspunsuri prompte la solicitarile clientilor. Incerc sa constitui aici o echipa de profesionisti.
Nu vreau lideri - cineva care sa fie reprezentantiv pe un anumit domeniu, ci o echipa care sa lucreze impreuna si sa duca compania asta intr-un loc pe care noi ni l-am propus si care sa aiba o abordare profesionista a pietei. (...) In prezent e nevoie de o abordare profesionista a pietei: s-a dat batalia pentru cota de piata pe promisiuni - in sensul de a vinde spunand "ce buna e polita mea fata de polita altuia, ce bun e serviciul meu fata de al altuia".
Acum trebuie sa pui problema si altfel: sa te apropii foarte mult de client, sa-ti arati interesul fata de el, sa-i faci un risc management: sa nu te opresti la un produs de asigurare si sa-i spui: numai asta e produsul de asigurare de care ai nevoie, ci sa ii faci un profil de nevoi in domeniul asigurarilor. Sa ii creionezi nevoile pe care le are si sa fii un fel de sfetnic pentru el.
Pregatiti si lansari de produse?
Atat timp cat va fi cerere de anumite produse pe anumite segmente, ne vom replia si vom veni in intampinarea clientilor nostri.
Veti lansa mai multe pachete de produse impreuna cu banca?
Exista si acum cateva. BCR este un supermarket financiar. S-ar putea ca la un moment dat sa fie niste produse speciale. In prezent ne intereseaza asigurarea proprietatilor, nu neaparat persoane fizice, ci si juridice.
Cred ca s-ar putea sa lansam o campanie prin care asigurarea locuintelor sa fie intr-un program care sa fie pus in valoare si prin canalele de distributie ale bancii.
Ar fi un pachet in care clientul sa se poata orienta si spre asigurare: vom veni in intampinarea celor care solicita credite cu informatii legate de aceasta asigurare si, poate, si cu o promotie.
Cum va influenta evolutia BCR Asigurari intrarea Erste Bank in actionariatul BCR?
Intrarea unui jucator important pe piata europeana in sistemul financiar nu poate sa faca altceva decat sa intareasca pozitia pe care o are acum - de lider pe piata grupurilor financiare din Romania, iar pentru BCR Asigurari nu poate fi decat un ajutor si un element de stabilitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut