BCR Asigurari vrea locul trei pe piata
Data publicarii: 13-10-2006
Mihail Tecau, 35 de ani, este noul presedinte al BCR Asigurari. Venit la conducerea societatii din functia de secretar general al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, el a primit misiunea ca in trei ani sa duca BCR Asigurari de pe locul cinci, pe care il ocupa pe piata, pe locul trei pana la finele lui 2009, aflam dintr-un interviu acordat de acesta cotidianului Evenimentul Zilei. Tecau este presedinte si director general al BCR Asigurari de cateva zile: de la 1 octombrie. Inca nu a apucat sa faca schimbari in noul birou si nici sa isi aduca "punga" cu carti de vizita primite de-a lungul anilor.
EVZ: Care sunt obiectivele BCR Asigurari?
Mihail Tecau: Sa consolidam pozitia pe care compania o detine in prezent. BCR Asigurari este compania cu cel mai dinamic ritm de crestere in ultima perioada: este o societate noua, constituita in anul 2001. In perioada aceasta a avut cresteri si de 130a, ajungand in prezent pe locul cinci la sfarsitul primului semestru din 2006.
Pe termen mediu, in cadrul grupului financiar BCR, compania de asigurari si-a propus sa ajunga la o cota de piata de aproximativ 15%. A fost un plan de bataie facut inainte sa vin eu aici.
BCR Asigurari s-a dezvoltat foarte mult in relatia pe care a avut-o in primul rand cu banca si cu subsidiarele ei, dar in prezent, societatea dispune de un personal care se poate duce mai departe in dezvoltarea societatii - si pe alte linii de canale de vanzare: brokeri, afaceri care sa vina pe directie personala, fara intermediari.
Cand ar putea fi atinsa cota de piata de 15%?
Speram ca in 2009. Ar fi bine sa fie la inceputul anului 2009.
Care sunt "armele" pe care mizati pentru a duce BCR Asigurari pentru locul trei?
Cred ca "arma" principala va fi apropierea de client: serviciile. Adica servicii de calitate, raspunsuri prompte la solicitarile clientilor. Incerc sa constitui aici o echipa de profesionisti.
Nu vreau lideri - cineva care sa fie reprezentantiv pe un anumit domeniu, ci o echipa care sa lucreze impreuna si sa duca compania asta intr-un loc pe care noi ni l-am propus si care sa aiba o abordare profesionista a pietei. (...) In prezent e nevoie de o abordare profesionista a pietei: s-a dat batalia pentru cota de piata pe promisiuni - in sensul de a vinde spunand "ce buna e polita mea fata de polita altuia, ce bun e serviciul meu fata de al altuia".
Acum trebuie sa pui problema si altfel: sa te apropii foarte mult de client, sa-ti arati interesul fata de el, sa-i faci un risc management: sa nu te opresti la un produs de asigurare si sa-i spui: numai asta e produsul de asigurare de care ai nevoie, ci sa ii faci un profil de nevoi in domeniul asigurarilor. Sa ii creionezi nevoile pe care le are si sa fii un fel de sfetnic pentru el.
Pregatiti si lansari de produse?
Atat timp cat va fi cerere de anumite produse pe anumite segmente, ne vom replia si vom veni in intampinarea clientilor nostri.
Veti lansa mai multe pachete de produse impreuna cu banca?
Exista si acum cateva. BCR este un supermarket financiar. S-ar putea ca la un moment dat sa fie niste produse speciale. In prezent ne intereseaza asigurarea proprietatilor, nu neaparat persoane fizice, ci si juridice.
Cred ca s-ar putea sa lansam o campanie prin care asigurarea locuintelor sa fie intr-un program care sa fie pus in valoare si prin canalele de distributie ale bancii.
Ar fi un pachet in care clientul sa se poata orienta si spre asigurare: vom veni in intampinarea celor care solicita credite cu informatii legate de aceasta asigurare si, poate, si cu o promotie.
Cum va influenta evolutia BCR Asigurari intrarea Erste Bank in actionariatul BCR?
Intrarea unui jucator important pe piata europeana in sistemul financiar nu poate sa faca altceva decat sa intareasca pozitia pe care o are acum - de lider pe piata grupurilor financiare din Romania, iar pentru BCR Asigurari nu poate fi decat un ajutor si un element de stabilitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor