BCR Asigurari vrea locul trei pe piata
Data publicarii: 13-10-2006
EVZ: Care sunt obiectivele BCR Asigurari?
Mihail Tecau: Sa consolidam pozitia pe care compania o detine in prezent. BCR Asigurari este compania cu cel mai dinamic ritm de crestere in ultima perioada: este o societate noua, constituita in anul 2001. In perioada aceasta a avut cresteri si de 130a, ajungand in prezent pe locul cinci la sfarsitul primului semestru din 2006.
Pe termen mediu, in cadrul grupului financiar BCR, compania de asigurari si-a propus sa ajunga la o cota de piata de aproximativ 15%. A fost un plan de bataie facut inainte sa vin eu aici.
BCR Asigurari s-a dezvoltat foarte mult in relatia pe care a avut-o in primul rand cu banca si cu subsidiarele ei, dar in prezent, societatea dispune de un personal care se poate duce mai departe in dezvoltarea societatii - si pe alte linii de canale de vanzare: brokeri, afaceri care sa vina pe directie personala, fara intermediari.
Cand ar putea fi atinsa cota de piata de 15%?
Speram ca in 2009. Ar fi bine sa fie la inceputul anului 2009.
Care sunt "armele" pe care mizati pentru a duce BCR Asigurari pentru locul trei?
Cred ca "arma" principala va fi apropierea de client: serviciile. Adica servicii de calitate, raspunsuri prompte la solicitarile clientilor. Incerc sa constitui aici o echipa de profesionisti.
Nu vreau lideri - cineva care sa fie reprezentantiv pe un anumit domeniu, ci o echipa care sa lucreze impreuna si sa duca compania asta intr-un loc pe care noi ni l-am propus si care sa aiba o abordare profesionista a pietei. (...) In prezent e nevoie de o abordare profesionista a pietei: s-a dat batalia pentru cota de piata pe promisiuni - in sensul de a vinde spunand "ce buna e polita mea fata de polita altuia, ce bun e serviciul meu fata de al altuia".
Acum trebuie sa pui problema si altfel: sa te apropii foarte mult de client, sa-ti arati interesul fata de el, sa-i faci un risc management: sa nu te opresti la un produs de asigurare si sa-i spui: numai asta e produsul de asigurare de care ai nevoie, ci sa ii faci un profil de nevoi in domeniul asigurarilor. Sa ii creionezi nevoile pe care le are si sa fii un fel de sfetnic pentru el.
Pregatiti si lansari de produse?
Atat timp cat va fi cerere de anumite produse pe anumite segmente, ne vom replia si vom veni in intampinarea clientilor nostri.
Veti lansa mai multe pachete de produse impreuna cu banca?
Exista si acum cateva. BCR este un supermarket financiar. S-ar putea ca la un moment dat sa fie niste produse speciale. In prezent ne intereseaza asigurarea proprietatilor, nu neaparat persoane fizice, ci si juridice.
Cred ca s-ar putea sa lansam o campanie prin care asigurarea locuintelor sa fie intr-un program care sa fie pus in valoare si prin canalele de distributie ale bancii.
Ar fi un pachet in care clientul sa se poata orienta si spre asigurare: vom veni in intampinarea celor care solicita credite cu informatii legate de aceasta asigurare si, poate, si cu o promotie.
Cum va influenta evolutia BCR Asigurari intrarea Erste Bank in actionariatul BCR?
Intrarea unui jucator important pe piata europeana in sistemul financiar nu poate sa faca altceva decat sa intareasca pozitia pe care o are acum - de lider pe piata grupurilor financiare din Romania, iar pentru BCR Asigurari nu poate fi decat un ajutor si un element de stabilitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an