Top 50 branduri fascinante pentru romani

Data publicarii: 20-07-2012 | Lifestyle

Ferrari se mentine in 2012 pe prima pozitie in topul celor mai fascinante 50 de branduri, realizat in exclusivitate de compania de cercetare de piata Unlock Market Research pentru revista Biz. 

Ferrari, Jack Daniel's, Axe, Durex, Stella Artois, Heineken, Harley-Davidson, Rom, Porsche si Zara sunt marcile care conduc cea de-a doua editie a clasamentului.  

Pentru a vedea topul complet, click AICI

Lansarea celei de-a doua editii a topului  celor mai fascinante branduri pentru romani a avut loc joi, 19 iulie, in cadrul unui eveniment special organizat de revista Biz la Forza Rossa Caffe cu brand manageri, bloggeri si jurnalisti.

"Constatam o dinamica mai mult decat interesanta de la un an la altul. Unele marci au stralucit mai puternic in 2012 comparativ cu 2011 si au impins la baza topului marcile care nu au «fascinat» la fel de mult in acest an”, arata Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research

Topul de fascinatie nu are legatura cu puterea marcii in piata, din acest motiv in top nu intalnim intotdeauna cele mai bine vandute sau mai influente brand-uri. 

"Am realizat acest studiu pentru ca am vrut sa vedem in ce consta fascinatia pe care unele branduri o exercita asupra noastra. Rezultatele studiului de anul acesta ne reconfirma faptul ca romanii continua sa viseze!”, spune Marta Usurelu, actionar majoritar si redactor sef al revistei Biz.

Metodologie

In 2011, Unlock a realizat un studiu ce viza atat definirea fascinatiei in perceptia consumatorilor, cat si masurarea indexului de fascinatie pentru o serie de branduri cunoscute. In 2012, Unlock a reluat cercetarea, de aceasta data vizand doar masurarea indexului de fascinatie, construit pe baza informatiilor colectate in cadrul studiului initial.

Editia Branduri Fascinante 2012 a fost realizata pe un esantion reprezentativ urban, de 600 de respondenti, prin metoda intervievarii telefonice (chestionare CATI). Respondentii au evaluat brandurile din cate 4 categorii de produse (dintr-un maxim posibil de 8 categorii), prin raportare la o serie de atribute pragmatice si emotionale, definitorii pentru fascinatie. In urma acestei evaluari, pentru fiecare brand a fost calculat un indice al fascinatiei, iar rezultatele au fost compilate intr-un top al celor mai fascinante 50 de branduri pentru anul 2012, prezentat in acest raport. In cadrul studiului Unlock au fost identificate patru categorii de marci, in functie de fascinatie si notorietate: branduri cu notorietate mica si putin fascinante, branduri cu notorietate mare dar putin fascinante, branduri cu notorietate mica dar foarte fascinante si, in sfarsit, branduri cu notorietate mare si foarte fascinante.

Prezentarea rezultatelor, a metodologiei complete, a clasamentului si a concluziilor topului se gasesc pe www.revistabiz.ro si in cel mai recent numar al revistei. 

Despre Biz

Pentru al doilea an consecutiv, Biz este cea mai vanduta revista de afaceri din Romania, conform BRAT.

Biz este o revista de afaceri avangardista care ofera proiecte jurnalistice creative, continut viu si abordari unice asupra mediului de business local si international. 

Lansata in anul 2000, Biz a fost prima revista de afaceri din Romania, impunandu-se prin premiere in print, evenimente de business, proiecte speciale si cautand mereu sa abordeze mediul de afaceri dintr-o perspectiva inedita si interesanta pentru cititori. 

Despre Unlock Market Research

Unlock Market Research este o companie de cercetare de piata din Romania formata dintr-o echipa de 23 de profesionisti, specializati in sociologie, statistica-matematica si marketing. 

Serviciile Unlock Market Research includ designul si desfasurarea de studii de cercetare calitative si cantitative pentru obiective specifice strategice de brand si categorie: pozitionare de brand, planificare de portofoliu, audit de brand, extensii de brand, comunicare de brand, segmentare motivationala, segmentare pe baza ocaziilor de consum, generare de insight, determinarea performantei ambalajelor sau produselor, precum si ateliere explorative pentru  generarea de insight-uri, pozitionare sau dezvoltare de concept de produs sau de comunicare. 

Ultimele stiri pe BankNews.ro: