Top greseli care duc start-up-urile in faliment
Data publicarii: 21-08-2012 | Diverse
Managementul defectuos al fluxului de lichiditati- principalul vinovat
Managementul defectuos al cash-flow-ului este cauza responsabila pentru majoritatea falimentelor inregistrate de catre firmele "tinere", aflate in primul an de activitate; pe locul al doilea in topul principalelor cauze de insucces al start-up-urilor se afla nerealizarea sau realizarea defectuoasa a strategiei si planificarii de marketing, urmata in top de implicatiile necunoasterii la timp a tuturor elementelor legale, contabile, fiscale si de resurse umane implicate in business-ul respectiv, a aratat Mirela Serban, Managing Partner R&M Audit Contabilitate, unul dintre liderii pietei de profil.
In ultimii ani, atat in cadrul unor campanii publice, cu parteneri media, cat si in particular, ca politica generala de companie, R&M Audit Contabilitate s-a implicat in proiecte ce vizau firmele "tinere". Astfel, in timp, am ajuns la anumite concluzii si statistici, pe care le valorificam constant in folosul celor care indraznesc in continuare sa deschida un business pe cont propriu... Multi intreprinzatori cauta initial o idee de afaceri "geniala si unica", "o inventie" etc... De fapt s-a dovedit ca ideea valoreaza mai putin decat modul in care aceasta este pusa in practica, a precizat Mirela Serban.
Foarte putini intreprinzatori incep un business avand la baza un plan de afaceri, arata expertii R&M Audit Contabilitate, desi un plan de afaceri este un instrument foarte util, care ii ajuta "sa vada" business-ul, sa deseneze "o harta" a acelei afaceri si sa inteleaga unde si cum pot ajunge, ce le trebuie pentru aceasta etc. Si mai putini intreprinzatori stiu sa genereze o proiectie de cash-flow, astfel incat sa intrevada pe un anumit interval de timp cum vor evolua sumele pe care le vor avea de plata (la stat si la furnizori), cum si cand trebuie acoperite etc; faptul ca nu stiu- nu este o problema; daca insa nu se intereseaza la cei care stiu- atunci pot avea o problema, a aratat Mirela Serban. Desigur, ar fi bine ca business planul si proiectiile financiare sa fie realizate de catre specialisti, dar pot fi utilizate si forme intuitive si mai putin elaborate, subliniaza expertii R&M Audit Contabilitate.
Dupa ce ia hotararea de a infiinta o firma, un intreprinzator ar trebui sa faca doua lucruri decisive pentru primul an de viata al business-ului respectiv: sa contacteze un avocat si o firma de contabilitate, pentru a cunoaste din start principalele obligatii legale, contabile si fiscale care ii revin sau care l-ar avantaja. Va infiinta un SRL, o Intreprindere Individuala sau o Microintreprindere? Cum, cand si cat trebuie sa plateasca impozit pe venit? Va avea tranzactii comunitare? Daca da- ce trebuie sa considere? Salariati? Punct de lucru? Trebuie o casa de marcat? Majoritatea nu stiu multe lucruri si este normal, dar este esential sa se informeze din start... Am intalnit, de exemplu, cazuri in care firma functiona de ceva timp avand vanzari directe catre populatie si se chinuiau sa administreze situatia bonurilor de la casa de marcat desi, serviciile fiind prestate prin deplasare la diversi clienti (servicii de instalare, reparatii etc.la domiciliul clientului), conform legii, nu era necesara o casa de marcat..., a aratat Mirela Serban.
In topul recomandarilor consultantilor R&M Audit Contabilitate pentru intreprinzatori se afla, de asemenea, eliminarea costurilor care nu sunt absolut necesare, achizitionarea cat mai multor produse si servicii in sistem barter, precum si angajarea personalului specializat, care sa permita derularea business-ului in conditii de buna calitate.
Expertii R&M Audit Contabilitate considera ca principalul avantaj pe care il au cei care lanseaza o noua afacere in aceasta perioada este ca au posibilitatea de a evalua din start toate greutatile economice si financiare ale mediului in care evolueaza, le pot lua in calcul de la inceput si pot planifica business-ul in consecinta. "A sti" este elementul vital intr-un business, iar cei care intra in prezent in lumea antreprenoriatului nu pot fi luati prin surprindere de criza din Europa (stim ca exista si este profunda), nu au de ce sa aiba palpitatii privind cursul Euro-Leu (caci am vazut ce variatii poate avea), nu au iluzia ca isi vor incasa facturile in termen de 3 zile (intrucat se cunosc intarzierile) si nu se asteapta ca actualul cadru legislativ si fiscal sa ramana neschimbat macar un an... Noii intreprinzatori cunosc toti acesti factori (de risc) si au avantajul de a putea planifica modul in care <
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii