Companiile romanesti care fac concurenta Apple
Data publicarii: 22-08-2012 | IT&C
Trei antreprenori romani care au pornit de la idei diferite au ajuns in prezent cei mai mari concurenti pe piata locala de tablete echipate cu sistem de operare Android.
Tabletele sunt printre cele mai populare dispozitive electronice in prezent. Atunci cand Steve Jobs a lansat primul iPad, in urma cu doi ani, a creat un segment nou pe care s-au inghesuit majoritatea producatorilor de electronice, inclusiv cei de pe piata locala. E-Boda, Evolio sau Allview sunt numele sub care Rosal Import Export, Televoice si Visual Fan comercializeaza, in prezent, pe piata romaneasca tablete.
Dar, inainte ca tabletele sa devina principalul lor business, aceste companii romanesti au devenit cunoscute pe piata locala prin intermediul altor produse. Rosal Import Export, care detine brandul E-Boda, si-a facut un nume pe piata locala prin intermediul DVD playerelor. Alexandru Dragoiu, fondatorul E-Boda, a inceput sa comercializeze DVD playere in Romania, fiind inspirat de succesul unei firme mici, Apex, pe o piata mult mai mare, Statele Unite. In 2002, imediat dupa facultate, Dragoiu impreuna cu Silviu Prigoana au pus bazele Rosal Import Export. Au urmat discutii cu companii producatoare din China si lansarea pe piata romaneasca a primelor modele. Acestea au prins foarte bine deoarece, spre deosebire de modelele producatorilor consacrati, care evident erau mult mai scumpe, acestea puteau reda orice fel de disc, fie el si piratat. Cu timpul, compania si-a diversificat oferta cu rame foto, MP3&MP4 playere, ceasuri si televizoare.
Cu televizoare a pornit afacerea sa brasoveanul Lucian Peticila, director general Visual Fan. Acesta a pus bazele companiei in anul 2002, obiectul de activitate fiind productia si comertul angro de produse electronice si electrocasnice. Din aprilie 2004, toate produsele au fost comercializate sub marca proprie Allview.
Un an mai tarziu a lansat primul DVD player, a continuat in 2006 cu primele televizoare LCD, iar in 2007 a adaugat in portofoliu sistemele de navigare GPS. In primavara anului 2008, in urma unei analize a gradului de penetrare a telefoniei mobile in randul populatiei, managementul companiei a luat decizia de a include in portofoliu telefoanele mobile dual SIM. Compania a pornit acest proiect cu doua modele de telefoane Dual SIM si a ajuns in prezent la peste 20 de terminale.
Integral in Capital.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday