Shoppingmania ataca barbatii
Data publicarii: 17-10-2006 Numarul barbatilor care sunt dependenti de cumparaturi este apropiat de cel al femeilor, titreaza Evenimentul Zilei. Mitul femeilor dependente de cumparaturi este spulberat de un nou studiu care arata ca, de fapt, si barbatii sufera de aceasta "boala", potrivit unui studiu realizat de americani. Potrivit cercetarii recent efectuate, 5,5% dintre barbatii din SUA sunt cumparatori viciosi, la scurta distanta de numarul femeilor cu aceleasi metehne, ajuns la 6%. Sentimentul de vinovatie de dupa focul cumparaturilor le poate cauza depresii barbatilor, sustin cercetatorii de la Stanford University, care au publicat studiul in "American Journal of Psychiatry".
Numarul barbatilor care sunt dependenti de cumparaturi este apropiat de cel al femeilor, titreaza Evenimentul Zilei. Mitul femeilor dependente de cumparaturi este spulberat de un nou studiu care arata ca, de fapt, si barbatii sufera de aceasta "boala", potrivit unui studiu realizat de americani. Potrivit cercetarii recent efectuate, 5,5% dintre barbatii din SUA sunt cumparatori viciosi, la scurta distanta de numarul femeilor cu aceleasi metehne, ajuns la 6%. Sentimentul de vinovatie de dupa focul cumparaturilor le poate cauza depresii barbatilor, sustin cercetatorii de la Stanford University, care au publicat studiul in "American Journal of Psychiatry". 
Creierul, "multumit" dupa o tura la cumparaturi
Studiile mai vechi realizate de cercetatorii americani aratau ca numarul dependentilor de cumparaturi ajungea la 16% din populatie, majoritatea de 90a fiind reprezentata de femei.
Un studiu mai nou realizat pe un esantion de peste 2.500 de adulti a indicat ca 6% dintre femei erau dependente de cumparaturi, in timp ce procentul barbatilor atingea 5,5%. Cercetarea a fost realizata prin telefon, specialistii utilizand un dispozitiv de screening, denumit "Scala dependentei de cumparaturi".
Dependenta de cumparaturi indica incapacitatea unei persoane de a face fata stresului, sunt de parere specialistii. "Pe masura ce cumparaturile sunt practicate tot mai des, creierul invata sa asocieze aceasta activitate cu starea de multumire.
Astfel, pentru dependentii de cumparaturi, este de ajuns sa treaca pe langa un magazin si deja simt nevoia sa-si achizitioneze diverse bunuri. Situatia este asemanatoare cu reflexul conditionat din experimentul lui Pavlov", explica Eugen Hriscu, psihiatru la Spitalul "Al. Obregia", din Capitala.
Ahtiati dupa licitatii
Dorinta vicioasa de a face cumparaturi se caracterizeaza printr-o urgenta irezistibila si fara sens de a achizitiona o serie de bunuri. Cei care sufera de ea colecteaza numeroase lucruri nefolositoare si sfarsesc adeseori prin a se ingropa in datorii, explica specialistii americani.
"Viciosii" isi mint frecvent familia si prietenii in legatura cu obiceiul lor, iar multi dintre ei divorteaza sau chiar se sinucid din cauza datoriilor. Barbatii "viciosi" sunt tentati sa cumpere CD-uri, carti, gadgeturi, componente pentru calculatoare si camere video, in timp ce femeile prefera hainele, fardurile, bijuteriile sau produsele electrocasnice.
Barbatii dependenti sunt mai predispusi la cumparaturile prin licitatii decat femeile. "In general, barbatii prefera cumparaturile prin licitatie, deoarece aceasta este echivalenta cu competitia, in timp ce femeilor le place sa admire si sa compare bunurile pe care si le doresc, pentru ca, in acest mod, ele isi satisfac simturile artistice", mai spune medicul Eugen Hriscu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
 Print
 Print