Palatul Parlamentului ar trebui promovat in strainatate drept Palatul lui Ceausescu
Data publicarii: Astazi, 03-09-2012 | Turism
Vestile bune despre obiectivul turistic Palatul Parlamentului ar deveni spectaculoase daca am avea curajul sa promovam aceasta cladire in strainatate sub numele de "Palatul lui Ceausescu”. Incasarile raportate de Secretariatul General al Camerei Deputatilor, de peste 2 milioane de lei, si cei peste 140.000 de turisti, din care peste 80 la suta sunt straini, s-ar dubla in decurs de un an daca ne-am folosi de renumele trist al dictatorului si de legatura sa cu Palatul Parlamentului pentru a atrage si mai mult atentia asupra cladirii.
Strainii nu vin sa vada institutia Parlamentului Romaniei, ci urmele comunismului si ale dictatorului celebru in intreaga lume prin monstruozitatile sale. Tocmai de aceea, a ascunde acest obiectiv turistic sub numele lui institutional diminueaza importanta si atractivitatea lui pentru cei care ar dori sa vada marturia vie a trecutului si cea mai neverosimila realizare a comunismului romanesc.
In acest caz, ca si in cazul brandului Dracula, ne izbim de aceeasi timiditate si rusine de a atrage turistii straini din cauza unor sensibilitati care nu-si au insa locul pe piata acerba a concurentei din industria turismului.
Oricum, agentiile straine de turism identifica locatia ca fiind Palatul lui Ceausescu si exact pe aceasta tema reusesc sa atraga aici turistii. Ramane ca si noi sa promovam obiectivul prin ceea ce il face interesant pentru straini. Este cunoscut faptul ca unii politicieni au vrut sa rada obiectivul de pe fata pamantului dupa 1990 pentru ca era un simbol al comunismului. Dimpotriva, el ar trebui vandut turistic tocmai in aceasta calitate, iar dovada cea mai buna a succesului sau este faptul ca niciun grup de turisti care trece prin Bucuresti nu rateaza sa ii faca o vizita.
Datorita importantei sale, am inclus Palatul lui Ceausescu si in Turul Discover Dracula, mai ales ca istoria monstruoasa a comunismului tarziu e conectata simbolic destul de clar cu brandul Dracula, al stapanitorului insetat de violenta si sange. Acest gen de simboluri sunt cele care ii atrag de turisti si ar fi o lipsa de inteligenta din partea noastra sa nu le folosim ca atare.
Dan Matei Agathon, Presedinte Federatia Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS)
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private