Palatul Parlamentului ar trebui promovat in strainatate drept Palatul lui Ceausescu
Data publicarii: 03-09-2012 | Turism
Vestile bune despre obiectivul turistic Palatul Parlamentului ar deveni spectaculoase daca am avea curajul sa promovam aceasta cladire in strainatate sub numele de "Palatul lui Ceausescu”. Incasarile raportate de Secretariatul General al Camerei Deputatilor, de peste 2 milioane de lei, si cei peste 140.000 de turisti, din care peste 80 la suta sunt straini, s-ar dubla in decurs de un an daca ne-am folosi de renumele trist al dictatorului si de legatura sa cu Palatul Parlamentului pentru a atrage si mai mult atentia asupra cladirii.
Strainii nu vin sa vada institutia Parlamentului Romaniei, ci urmele comunismului si ale dictatorului celebru in intreaga lume prin monstruozitatile sale. Tocmai de aceea, a ascunde acest obiectiv turistic sub numele lui institutional diminueaza importanta si atractivitatea lui pentru cei care ar dori sa vada marturia vie a trecutului si cea mai neverosimila realizare a comunismului romanesc.
In acest caz, ca si in cazul brandului Dracula, ne izbim de aceeasi timiditate si rusine de a atrage turistii straini din cauza unor sensibilitati care nu-si au insa locul pe piata acerba a concurentei din industria turismului.
Oricum, agentiile straine de turism identifica locatia ca fiind Palatul lui Ceausescu si exact pe aceasta tema reusesc sa atraga aici turistii. Ramane ca si noi sa promovam obiectivul prin ceea ce il face interesant pentru straini. Este cunoscut faptul ca unii politicieni au vrut sa rada obiectivul de pe fata pamantului dupa 1990 pentru ca era un simbol al comunismului. Dimpotriva, el ar trebui vandut turistic tocmai in aceasta calitate, iar dovada cea mai buna a succesului sau este faptul ca niciun grup de turisti care trece prin Bucuresti nu rateaza sa ii faca o vizita.
Datorita importantei sale, am inclus Palatul lui Ceausescu si in Turul Discover Dracula, mai ales ca istoria monstruoasa a comunismului tarziu e conectata simbolic destul de clar cu brandul Dracula, al stapanitorului insetat de violenta si sange. Acest gen de simboluri sunt cele care ii atrag de turisti si ar fi o lipsa de inteligenta din partea noastra sa nu le folosim ca atare.
Dan Matei Agathon, Presedinte Federatia Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS)
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut