Consumatorul de servicii financiare din Romania - tot mai informat
Data publicarii: 03-09-2012 | Finante-Banci
Timp de o luna, MasterCard si Conso au derulat un concurs educational, pentru a testa cunostintele financiare ale cititorilor portalului. Participantii au fost invitati sa raspunda la 20 de intrebari care au vizat in principal cardurile bancare, utilizarea acestora in mediul online, cat si termeni care se folosesc in mod frecvent, precum perioada de gratie, limita de credit sau descoperitul de cont.
Concursul, parte a programului educational EduCard, lansat de MasterCard la sfarsitul anului 2009, este deja la a doua editie si se adreseaza tuturor celor care vor sa invete sau sa isi testeze notiunile financiare de baza.
"Evolutia unei piete bancare sanatoase se recunoaste dupa nivelul de educatie financiara al populatiei, iar in Romania, de trei ani incoace, segmentul platilor cu cardul la comerciantii din mediul real si virtual inregistreaza un progres constant, atat din punct de vedere al numarului de tranzactii, cat si al retelei de acceptare”, spune Cosmin Vladimirescu, Country Manager Romania si Moldova, MasterCard Europe. "Rezultatele concursului realizat pe Conso.ro ne arata ca si initiativele noastre in domeniul educarii utilizatorilor de servicii financiare, care din 2009 au fost asimilate programului EduCard, au avut efect.”
Conform rezultatelor concursului, peste 80% dintre cititorii Conso sunt familiarizati cu notiunile care stau la baza tuturor operatiunilor/deciziilor financiare legate de carduri - ce presupune perioada de gratie, ce reprezinta limita de credit, in functie de ce se calculeaza descoperitul de cont, cate carduri de credit poate detine un client sau pentru ce este destinat, in primul si in primul rand, un card de credit.
"Cei trei ani de recesiune financiara au constituit pentru multi romani un imbold pentru a cauta surse de informare, pentru a-si administra mai bine banii si, mai ales, pentru a alege produse care sa se plieze pe stilul de viata si nevoile acestora. De aceea, in momentul de fata avem consumatori de servicii financiare mult mai informati si responsabili decat in urma cu cinci ani”, continua Cosmin Vladimirescu.
Comertul electronic este unul dintre punctele de interes pentru cititorii Conso. Asa cum se observa si din concurs, comportamentul utilizatorilor de carduri s-a schimbat - 94% dintre respondenti stiu care este principalul element de securitate pentru cumparaturile cu cardul pe internet si cum isi pot activa cardul in sistemul 3D Secure - direct pe site-ul bancii emitente sau pe cel al comerciantului, prin ADS (Activation during Shopping). In plus, 86% dintre respondenti sunt la curent cu ceea ce presupun tentativele de phishing.
Conform rezultatelor, peste 85% dintre cei care au raspuns stiu care este mecanismul de functionare a cardurilor contactless, co-branded sau prepaid. Acest lucru se datoreaza faptului ca, in ultima perioada, romanii si-au dorit sa detina un card bancar, care pe langa functionalitatea de baza - aceea de utilizare pentru plati la comercianti sau retrageri de numerar de la ATM - sa le aduca si beneficii. Chiar daca, in anii trecuti, cererea cea mai mare era pentru carduri standard de debit, pe masura ce nivelul de educatie a inceput sa creasca, portofoliile bancilor au inceput sa includa si produse de nisa care vin la pachet cu programe de recompense, asigurari de calatorie sau tehnologii menite sa faca viata mai usoara.
Pe de alta parte, participantii la concurs au demonstrat ca sunt informati si stiu cum sa foloseasca un card de credit. Rezultatele arata ca peste 80% dintre cititorii Conso utilizeaza in mod documentat acest produs financiar - stiu ce inseamna o limita de credit si cunosc beneficiile produsului, de exemplu perioada de gratie. In plus, aproape toti respondentii (in proportie de 98%) stiu cum trebuie sa procedeze daca isi pierd sau le este furat cardul.
Concursul a fost realizat de catre MasterCard, pe portalul financiar Conso.ro, in perioada iulie-august 2012, si a avut peste 800 de participanti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut