Cum isi momesc bancile clientii
Data publicarii: 14-09-2012 | Finante-Banci
Din cauza pierderilor pe care le-au inregistrat in ultimii ani, bancile comerciale au inceput sa isi "bombardeze” clientii cu diverse oferte menite sa ii fidelizeze pe acestia. Intrucat aproape jumatate din institutiile financiare prezente pe piata romaneasca au raportat pierderi de aproximativ 200 de milioane de lei pentru prima jumatate a lui 2012, atragerea de clienti a devenit stringenta.
Dat fiind faptul ca apetitul romanilor pentru imprumuturi nu a crescut in ultimii ani, iar BNR a ingradit creditarea, promotiile oferite de banci in prezent se axeaza mai mult pe zona de carduri. Astfel, aproape toate institutiile de pe piata au inceput sa lanseze facilitati pentru produse cu beneficii imediate, precum cardurile de credit si carduri co-branded sau sa ofere noi servicii pentru clientii existenti.
In incercarea de a-si mari zona de impact, acestea au ajuns sa creeze si filiale bancare pe Facebook, unde clientii pot lua legatura cu personalul bancii la orice ora. Unele banci isi folosesc clientii ca reprezentanti bancari, rasplatindu-i cu bani daca isi conving apropiatii sa contracteze un credit cu ipoteca sau sa-si faca un card de credit.
•Bancpost a lansat o promotie prin care clientii sai pot primi 1.000 de lei daca recomanda unprodus de creditare unei cunostinte. Practic, daca cineva este deja client al bancii, acesta primeste un voucher de 1.000 de lei pentru fiecare persoana recomandatacare contracteaza unul din produsele de creditare Bancpost garantate cu ipoteca. Persoana recomandatava anexala dosarul de credit o scrisoare din parteaclientului Bancpost, acesta urmand sa primeasca, dupa acordarea creditului, un voucher care va putea fi folosit pentru cumparaturi intr-o serie de magazine partenere la promotie. Totodata, clientul Bancpost primeste 40 sau 60 de lei pentru fiecare persoana care isi face un card de creditla Bancpost,la recomandarea sa.
•Credit Agricole Bank Romania a lansat pe piata un nou serviciu. SMS Conect este denumirea serviciului de alerte prin SMS pe care banca il pune la dispozitia clientilor pentru a le asigura confortul si controlul asupra tranzactiilor efectuate prin intermediul cardurilor emise de banca. Astfel, clientii vor fi anuntati in timp real de orice tranzactie la comerciant sau retragere de la ATM in valoare mai mare de 150 lei si de orice tranzactie pe internet, indiferent de valoare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private