Furnizorii de Internet sunt nemultumiti de Netcity
Data publicarii: 18-10-2006
In momentul de fata dezvoltarea retelei prin linii aeriene (structuri suspendate) este interzisa de Consiliul Local al Primariei Municipiului Bucuresti (PMB), fiind admisa numai dezvoltarea prin subteran, cu fribra optica.
"Avand in vedere ca nu se cunosc costurile de acces la Netcity si ca exista riscul aparitiei unui nou monopol al unei companii care poate acapara reteaua metropolitana, ANRC trebuie sa reglementeze acest segment si sa ia atitudine fata de politica anticoncurentiala a PMB", a mai declarat Malacopol.
In cadrul aceluiasi eveniment, directorul de dezvoltare al companiei RCS&RDS, Valentin Popoviciu a declarat ca autoritatile locale vor avea un rol foarte important in dezvoltarea retelelor de date, insa a subliniat ca actuala modalitate de realizare a retelei metropolitane nu este cea mai eficienta.
"Companiile care nu vor sa intre in proiectul initiat de PMB vor plati mai mult pentru cesiunea domeniului public. Vrem sa facem extindere subterana separata de proiectul municipalitatii, insa nu avem nici un raspuns de la Primarie", a declarat Valentin Popoviciu.
O pozitie similara a avut Corneliu Tanasa, directorul executiv al Asociatiei InterLAN (asociatie care reuneste retelele de cartier), in opinia caruia proiectul Netcity poate afecta retele de cartier si in ultima instanta utilizatorii finali, acestia din urma vor plati mai mult, fiind nevoiti sa suporte o parte din costurile conectarii operatorilor la fibra neagra instalata de PMB.
Proiectul Netcity se constituie intr-un parteneriat public - privat, primaria va pune la dispozitie doar domeniul public, in timp ce partenerul va asigura finantarea, proiectarea, executia, administrarea si dezvoltarea retelei metropolitane.
Parteneriatul va dura 49 de ani, insa PMB nu a selectat inca compania care va dezvolta proiectul.
Implementarea proiectului va cuprinde 3 etape prezentate de Radu la seminarul Infrastructura de Telecomunicatii - Suport pentru dezvoltarea Sistemelor Inteligente de Transport. Prima etapa, ce va debuta in februarie 2007, consta in construirea unei retele intr-o zona pilot din Centrul istoric al capitalei, cu termen de realizare in 2008. A doua etapa cuprinde realizarea pana in 2010 a retelei de distributie si a bransamentelor pe intreg teritoriul Bucurestiului. Costurile sunt estimate la 100 de milioane de euro pentru aceasta etapa. Extinderea retelei in intreaga zona metropolitana, ultima etapa, are termen de realizare anul 2014.
Netcity va implementa conceptul "fiber to the home", adica un sistem deschis de servicii cu o viteza de minimum 1 Gbps la beneficiar. Primaria isi propune astfel, sa creeze premisele includerii telecomunicatiilor din Bucuresti in cadrul serviciilor publice, punand bazele "societatii informationale" la nivelul Bucurestiului.
Pana in prezent, fiecare societate, publica sau privata, si-a dezvoltat propria retea de telecomunicatii, avand ca efect o dezvoltare haotica si inestetica data de cablurile care incarca stalpii capitalei. Reteaua metropolitana de fibra optica va asigura servicii de inchiriere de linii cu infrastructura superioara pentru toti operatorii interesati, va elimina dispunerea aeriana a cablurilor si va oferi acces la informatie la preturi reduse pentru utilizatorul final.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri