Romanii au cheltuit 101 milioane de lei ca sa scape de dureri
Data publicarii: 18-10-2006
Urmeaza durerea de articulatii ce afecteaza 47 la suta din populatie, durerea de dinti de care se plang 38,6 la suta dintre romani si durerile menstruale ce creeaza neplaceri pentru 27,9 la suta din populatie. Ca o prima reactie la durere, persoana afectata apeleaza la un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala (OTC), pentru cea de dinti, persoana in cauza apeleaza la dentist, iar pentru durerea de spate, o treime din populatie alege un medicament fara prescriptie medicala, iar apoi se adreseaza medicului. Doar 1,6 la suta dintre romani se duc la medic din cauza durerilor de cap.
In aceste conditii, vanzarile de medicamente impotriva durerii s-ar putea situa in acest an in jurul valorii de 220 de milioane de lei, a mai precizat Balan.
Compania Zentiva a lansat marti medicamentul Ibalgin, din categoria analgezicelor pe baza de ibuprofen, ce poate fi achizitionat fara prescriptie medicala, la aceasta clasa terapeutica, producatorul ceh propunandu-si sa devina lider de piata. "Ibuprofenul reprezinta doar 10 la suta din piata romanesca a medicamentelor contra durerii, comparativ cu Cehia unde ponderea este de 47 la suta. De aceea vedem in acest segment un potential de crestere, chiar daca ne vom apropia de nivelul pietei din Cehia peste patru sau cinci ani", a mai spus Bogdan Balan.
Din aceeasi categorie terapeutica, dar mai accesibile ca pret, fac parte tot pentru terapia durerii, acidul acetilsalicilic, paracetamolul si algocalminul. Reprezentantii Zentiva au anuntat ca intentioneaza ca pana la sfarsitul anului sa completeze gama acestui tip de medicament cu produse sub forma de gel si suspensie pentru copii.
Zentiva a introdus marti pe piata romaneasca si Calibrum, un complex de multivitamine cu minerale, cu care compania este in Cehia lider de piata pe aceast segment de produse. Bogdan Balan a adaugat ca in Romania, o tara a carei piata este de sase ori mai mare decat cea din Cehia, se cheltuiesc anual 0,38 de euro de persoana, pentru consumul de vitamine, in timp ce in Cehia, acesta ajunge la 2,4 euro pe an de persoana. "Romania are in aceste conditii un potential de crestere a pietei de vitamine de 12 ori in urmatorii ani", a mai spus Balan.
Zentiva a intrat recent si pe segmentul produselor de tip omeprazol (antiulceroase moderne), prin vanzarea medicamentului Helicid, unul dintre cele mai bine vandute produse ale grupului la nivel international. Conform datelor Cegedim, citate de Zentiva, valoarea acestei piete a fost de aproximativ 21 de milioane de euro in perioada septembrie 2005 - august 2006.
In portofoliul Zentiva se afla medicamente precum algocalmin, antinevralgic P, extraveral si dicarbocalm, ce au fost preluate din portofoliul Sicomed, clase terapeutice cu care producatorul ceh este lider de piata.
Algocalmin a intrat in topul celor mai bine vandute medicamente ale grupului ceh la nivel mondial, fiind situat pe locul sase, cu vanzari de peste 6 milioane de euro.
Potrivit Cegedim, Zentiva ocupa locul sase pe piata de medicamente din Romania, dupa cel de-al doilea trimestru al anului, cu o cota de 6,3 la suta.
Actionarul majoritar al companiei este grupul francez Sanofi-Aventis cu 24,9 la suta din titluri. Zentiva are peste 4.200 de angajati si trei facilitati de productie in Cehia, Slovacia si Romania. Compania ceha este prezenta in Romania din anul 2003 pe piata medicamentelor generice. La finalul anului trecut, Zentiva a achizitionat compania Venoma Holdings Limited, care detinea un pachet de 51 la suta din actiunile Sicomed. Ulterior, compania a lansat o oferta publica pentru achizitionarea a 204,39 milioane de actiuni, reprezentand 46 la suta din capitalul social al Sicomed. In urma acestei operatiuni, Zentiva a ajuns la 75 la suta.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara