Romanii dau chioscul din colt pe hipermarketul de la periferie
Data publicarii: 18-10-2006In conditiile in care romanii aloca, in acest moment, cam 44% din venituri achizitionarii de produse alimentare, iar odata cu aderarea sunt asteptate cresteri ale puterii de cumparare, nu e de mirare ca gigantii Tesco (Marea Britanie) sau Auchan (Franta) isi fac planuri de intrare pe piata romaneasca.
Val de importuri
Schimbari considerabile se vor petrece in umatorii ani si la nivelul ofertelor marilor magazine, precum si in segmentul preturilor, potrivit directorului de marketing al Carrefour Romania, Andreea Mihai.
Compania isi va mari considerabil importurile directe de bunuri de larg consum dupa aderare - pe fondul eliminarii taxelor vamale. Se asteapta ca preturile acestor produse sa fie mai mici decat cele care se gasesc acum in Romania datorita discounturilor pe care grupul le-ar putea obtine la nivel international.
"Romania se afla la nivelul Poloniei din 1997 in privinta sumelor cheltuite anual in marile magazine, chiar si ca nivel de dezvoltare a comertului", ne-a mai precizat Mihai.
Potrivit estimarilor senatorului Varujan Vosganian, salariul mediu lunar pe cap de locuitor va fi de 500 de euro in urmatorii ani.
Retail cat un PIB
La o impartire pe zone geografice, bucurestenii se dovedesc a fi cei mai mari consumatori de produse de larg consum in hiper sau supermarketuri, cu 1.000 de euro cheltuiti anual pe cap de locuitor.
La polul opus se afla locuitorii sud-vestului Romaniei, care aloca in fiecare an doar 200 de euro pentru bunurile comercializate in lanturile moderne de comert, cu toata ca astfel de magazine s-au dezvoltat in ultimii ani si in Oltenia.
Valoarea vanzarilor din sectorul de comert modern romanesc este estimata sa ajunga peste trei ani la 100 de miliarde de euro, nivel similar PIB-ului actual al Romaniei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall