Romanii dau chioscul din colt pe hipermarketul de la periferie

Data publicarii: 18-10-2006
hipermarketul de la periferieIn urmatorii trei ani vor fi cu aproape 50% mai multe magazine moderne - fie dezvoltari ale lanturilor deja prezente pe piata romaneasca, fie intrari ale unor marci celebre pe pietele vestice, au apreciat ieri reprezentanti ai industriei de profil, prezenti la Forumul Retail Magazin, relateaza Evenimentul Zilei. Desi mai mult de jumatate dintre romani inca isi fac cumparaturile de la micile magazine, retailul modern din Romania, reprezentat de hiper si supermarketuri, va cunoaste in umatorii ani o crestere accelerata.

In conditiile in care romanii aloca, in acest moment, cam 44% din venituri achizitionarii de produse alimentare, iar odata cu aderarea sunt asteptate cresteri ale puterii de cumparare, nu e de mirare ca gigantii Tesco (Marea Britanie) sau Auchan (Franta) isi fac planuri de intrare pe piata romaneasca.

Val de importuri

Schimbari considerabile se vor petrece in umatorii ani si la nivelul ofertelor marilor magazine, precum si in segmentul preturilor, potrivit directorului de marketing al Carrefour Romania, Andreea Mihai.

Compania isi va mari considerabil importurile directe de bunuri de larg consum dupa aderare - pe fondul eliminarii taxelor vamale. Se asteapta ca preturile acestor produse sa fie mai mici decat cele care se gasesc acum in Romania datorita discounturilor pe care grupul le-ar putea obtine la nivel international.

"Romania se afla la nivelul Poloniei din 1997 in privinta sumelor cheltuite anual in marile magazine, chiar si ca nivel de dezvoltare a comertului", ne-a mai precizat Mihai.

Potrivit estimarilor senatorului Varujan Vosganian, salariul mediu lunar pe cap de locuitor va fi de 500 de euro in urmatorii ani.

Retail cat un PIB

La o impartire pe zone geografice, bucurestenii se dovedesc a fi cei mai mari consumatori de produse de larg consum in hiper sau supermarketuri, cu 1.000 de euro cheltuiti anual pe cap de locuitor.

La polul opus se afla locuitorii sud-vestului Romaniei, care aloca in fiecare an doar 200 de euro pentru bunurile comercializate in lanturile moderne de comert, cu toata ca astfel de magazine s-au dezvoltat in ultimii ani si in Oltenia.

Valoarea vanzarilor din sectorul de comert modern romanesc este estimata sa ajunga peste trei ani la 100 de miliarde de euro, nivel similar PIB-ului actual al Romaniei.

Evenimentul Zilei