Romanii dau chioscul din colt pe hipermarketul de la periferie
Data publicarii: 18-10-2006
In conditiile in care romanii aloca, in acest moment, cam 44% din venituri achizitionarii de produse alimentare, iar odata cu aderarea sunt asteptate cresteri ale puterii de cumparare, nu e de mirare ca gigantii Tesco (Marea Britanie) sau Auchan (Franta) isi fac planuri de intrare pe piata romaneasca.
Val de importuri
Schimbari considerabile se vor petrece in umatorii ani si la nivelul ofertelor marilor magazine, precum si in segmentul preturilor, potrivit directorului de marketing al Carrefour Romania, Andreea Mihai.
Compania isi va mari considerabil importurile directe de bunuri de larg consum dupa aderare - pe fondul eliminarii taxelor vamale. Se asteapta ca preturile acestor produse sa fie mai mici decat cele care se gasesc acum in Romania datorita discounturilor pe care grupul le-ar putea obtine la nivel international.
"Romania se afla la nivelul Poloniei din 1997 in privinta sumelor cheltuite anual in marile magazine, chiar si ca nivel de dezvoltare a comertului", ne-a mai precizat Mihai.
Potrivit estimarilor senatorului Varujan Vosganian, salariul mediu lunar pe cap de locuitor va fi de 500 de euro in urmatorii ani.
Retail cat un PIB
La o impartire pe zone geografice, bucurestenii se dovedesc a fi cei mai mari consumatori de produse de larg consum in hiper sau supermarketuri, cu 1.000 de euro cheltuiti anual pe cap de locuitor.
La polul opus se afla locuitorii sud-vestului Romaniei, care aloca in fiecare an doar 200 de euro pentru bunurile comercializate in lanturile moderne de comert, cu toata ca astfel de magazine s-au dezvoltat in ultimii ani si in Oltenia.
Valoarea vanzarilor din sectorul de comert modern romanesc este estimata sa ajunga peste trei ani la 100 de miliarde de euro, nivel similar PIB-ului actual al Romaniei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an