Vasilescu (BNR): IMM-urile au pierdut vocatia pentru lucrurile bine facute
Data publicarii: 24-09-2012 | Finante-Banci
Intreprinderile mici si mijlocii au pierdut vocatia pentru lucrurile bine facute, a declarat, luni, intr-o conferinta de presa, Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei (BNR).
"Astazi este dominanta in cele mai multe IMM-uri ideea ca "merge si asa". "Merge si asa", noi, un popor inzestrat sa fim pe locul 26 in Uniunea Europeana. (...) Daca nu avem alternativa, si nu avem, trebuie sa ne desfasuram activitatea intr-un mediu ostil, trebuie sa invatam cum se poate invinge acest mediu ostil. Sunt trei cuvinte cheie care trebuie sa ne traseze drumul spre viitor: corectie, recuperare si competitie. Corectie pentru ca trebuie sa corectam ce-am gresit si sunt mari si multe greseli. Recuperare ca sa vedem ce am pierdut. Competitie pentru ca nu se poate altfel in lumea in care traim. Parca nici noi romanii nu avem asa un chef de competitie", a explicat oficialul BNR.
El a mai afirmat ca a citit undeva ca un IMM mic cu cinci oameni, in lumea de astazi, trebuie sa lucreze ca o mare companie multinationala, in acelasi stil.
"Nu exista alta solutie, dar trebuie sa lucreze ca o mare companie internationala. Undeva la Tokio in apropierea hotelului national, in centru, cu o foarte mare concurenta in jur am vazut un mic restaurant unde se preparau stridii. Era un baiat de 23 de ani care spunea ca acolo la el se mananca cele mai bune stridii din lume. Nu stiu daca era asa, dar erau foarte bune. Si el pleca dimineata cu conditia ca ce face el sa nu faca nimeni in lume. Exista o singura solutie, langa competitie sa adaugam educatie. Iata ca am pierdut si aceasta valoare. Dar nu suntem singuri, au pierdut-o si americanii", a mai spus Vasilescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an