Cardurile de credit au inlocuit creditele de consum
Data publicarii: 28-09-2012 | Finante-Banci
Cardurile de credit au devenit noul produs bancar preferat al romanilor. Noua "vedeta” a institutiilor de credit a intrat puternic pe piatade la inceputul crizei economice. Dacainainte de 2009, romanii foloseau cardul de credit doar ocazional, pentru cumparaturi importante si de mare valoare, acum il utilizeazala cumparaturile de zi cu zi.
Pe fondul cererii in crestere, bancile ataseaza tot mai multe facilitati la cardurile de credit. De la servicii de genul "bani inapoi” pentru un anumit volum de cumparaturi, la rate fara dobanda sau la plata in rate lunare a serviciilor medicale, cardurile de credit au devenit instrumente mult mai complexe decat cele prezente pe piata inainte de criza.
Potrivit reprezentantilor Bancpost, prima parte a anului a adus o crestere considerabila pe segmentul de creditare, in special in zona cardurilor de credit. "Primul trimestru din 2012 a adus, pentru prima data din decembrie 2009, o inversare a tendintei de scadere in ceea ce priveste soldul produselor de creditare. Cardurile de credit au inregistrat rezultate mai bune in termeni de utilizare comparativ cu anul trecut, cu cel putin 20%, in timp ce la categoria numarului de carduri emise, cresterea a fost de aproximativ 10% de la inceputul anului. Cardurile de credit continua sa atraga interesul clientilor prin programe precum «rate fara dobanda» si prin reduceri specifice oferite prin intermediul programelor de loializare, in timp ce creditele de consum inregistreaza un trend descendent pe piata”, au declarat reprezentantii bancii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025