Cardurile de credit au inlocuit creditele de consum
Data publicarii: 28-09-2012 | Finante-Banci
Cardurile de credit au devenit noul produs bancar preferat al romanilor. Noua "vedeta” a institutiilor de credit a intrat puternic pe piatade la inceputul crizei economice. Dacainainte de 2009, romanii foloseau cardul de credit doar ocazional, pentru cumparaturi importante si de mare valoare, acum il utilizeazala cumparaturile de zi cu zi.
Pe fondul cererii in crestere, bancile ataseaza tot mai multe facilitati la cardurile de credit. De la servicii de genul "bani inapoi” pentru un anumit volum de cumparaturi, la rate fara dobanda sau la plata in rate lunare a serviciilor medicale, cardurile de credit au devenit instrumente mult mai complexe decat cele prezente pe piata inainte de criza.
Potrivit reprezentantilor Bancpost, prima parte a anului a adus o crestere considerabila pe segmentul de creditare, in special in zona cardurilor de credit. "Primul trimestru din 2012 a adus, pentru prima data din decembrie 2009, o inversare a tendintei de scadere in ceea ce priveste soldul produselor de creditare. Cardurile de credit au inregistrat rezultate mai bune in termeni de utilizare comparativ cu anul trecut, cu cel putin 20%, in timp ce la categoria numarului de carduri emise, cresterea a fost de aproximativ 10% de la inceputul anului. Cardurile de credit continua sa atraga interesul clientilor prin programe precum «rate fara dobanda» si prin reduceri specifice oferite prin intermediul programelor de loializare, in timp ce creditele de consum inregistreaza un trend descendent pe piata”, au declarat reprezentantii bancii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara