Privatizarea CFR Marfa ar putea fi amanata
Data publicarii: 04-10-2012 | Economie
Privatizarea integrala a societatii CFR Marfa pana la finele anului ar putea fi amanata in lipsa unui aviz din partea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, a declarat, miercuri, Horatiu Buzatu, secretar general adjunct in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
'Pentru finalizarea privatizarii integrale a CFR Marfa pana la 31 decembrie 2012, conform intelegerii cu Fondul Monetar International, era necesar un ultim aviz din partea CSAT. Acest ultim aviz nu a venit, ci am primit un comunicat prin care ni s-a spus ca membrii CSAT au fost informati cu privire la privatizarea societatii. Practic, aceasta a dus la scoaterea proiectului de Hotarare de Guvern privind privatizarea societatii din sedinta de Guvern de miercuri, iar lipsa avizului poate fi o problema din cauza calendarului foarte strans', a explicat Buzatu.
Acesta a precizat ca Ministerul Transporturilor primise toate avizele din partea celorlalte ministere pentru privatizarea integrala a societatii si ca, in perioada urmatoare, in lipsa unui aviz de la CSAT, ministerul va continua evaluarea terenurilor companiei si realizarea altor proceduri, pentru pregatirea privatizarii ulterioare a societatii.
Oficialul MTI a mai precizat ca, pentru ca privatizarea sa se finalizeze pana la 31 decembrie, Ministerul Transporturilor luase in calcul avizul CSAT, obligatoriu pentru aprobarea strategiei de privatizare in Guvern, urmand apoi procedura de precalificare a ofertantilor, organizarea camerei de date pentru cei interesati si discutii finale cu investitorii de pe lista scurta, pana la finele lunii noiembrie.
In sedinta din 26 septembrie, Guvernul a fost informat despre stadiul proiectului de hotarare pentru adoptarea strategiei de privatizare a Societatii Nationale Transport Feroviar de Marfa ''CFR-Marfa''.
In informare era prezentat stadiul in care se afla pregatirile pentru privatizarea CFR Marfa.
Societatea CFR Marfa se afla intr-o situatie extrem de delicata, cu datorii de 450 milioane de euro in acest an comparativ cu un profit de 250 milioane euro la inceputul anilor 2000.
De asemenea, nici situatia parcului rulant nu este mai buna, 13.000 din cele 30.000 de vagoane ale companiei urmand sa fie vandute la fier vechi pentru ca au durata de viata depasita. Restructurarea, simptomatic pentru companiile de stat din Romania, nu a vizat managementul, ci marea masa a salariatilor, de la 30.500 de angajati in 1998, la infiintare, compania ajungand la doar 9.100 salariati in prezent.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări