Privatizarea CFR Marfa ar putea fi amanata
Data publicarii: 04-10-2012 | Economie
Privatizarea integrala a societatii CFR Marfa pana la finele anului ar putea fi amanata in lipsa unui aviz din partea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, a declarat, miercuri, Horatiu Buzatu, secretar general adjunct in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
'Pentru finalizarea privatizarii integrale a CFR Marfa pana la 31 decembrie 2012, conform intelegerii cu Fondul Monetar International, era necesar un ultim aviz din partea CSAT. Acest ultim aviz nu a venit, ci am primit un comunicat prin care ni s-a spus ca membrii CSAT au fost informati cu privire la privatizarea societatii. Practic, aceasta a dus la scoaterea proiectului de Hotarare de Guvern privind privatizarea societatii din sedinta de Guvern de miercuri, iar lipsa avizului poate fi o problema din cauza calendarului foarte strans', a explicat Buzatu.
Acesta a precizat ca Ministerul Transporturilor primise toate avizele din partea celorlalte ministere pentru privatizarea integrala a societatii si ca, in perioada urmatoare, in lipsa unui aviz de la CSAT, ministerul va continua evaluarea terenurilor companiei si realizarea altor proceduri, pentru pregatirea privatizarii ulterioare a societatii.
Oficialul MTI a mai precizat ca, pentru ca privatizarea sa se finalizeze pana la 31 decembrie, Ministerul Transporturilor luase in calcul avizul CSAT, obligatoriu pentru aprobarea strategiei de privatizare in Guvern, urmand apoi procedura de precalificare a ofertantilor, organizarea camerei de date pentru cei interesati si discutii finale cu investitorii de pe lista scurta, pana la finele lunii noiembrie.
In sedinta din 26 septembrie, Guvernul a fost informat despre stadiul proiectului de hotarare pentru adoptarea strategiei de privatizare a Societatii Nationale Transport Feroviar de Marfa ''CFR-Marfa''.
In informare era prezentat stadiul in care se afla pregatirile pentru privatizarea CFR Marfa.
Societatea CFR Marfa se afla intr-o situatie extrem de delicata, cu datorii de 450 milioane de euro in acest an comparativ cu un profit de 250 milioane euro la inceputul anilor 2000.
De asemenea, nici situatia parcului rulant nu este mai buna, 13.000 din cele 30.000 de vagoane ale companiei urmand sa fie vandute la fier vechi pentru ca au durata de viata depasita. Restructurarea, simptomatic pentru companiile de stat din Romania, nu a vizat managementul, ci marea masa a salariatilor, de la 30.500 de angajati in 1998, la infiintare, compania ajungand la doar 9.100 salariati in prezent.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România