Privatizarea CFR Marfa ar putea fi amanata
Data publicarii: Astazi, 04-10-2012 | Economie
Privatizarea integrala a societatii CFR Marfa pana la finele anului ar putea fi amanata in lipsa unui aviz din partea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, a declarat, miercuri, Horatiu Buzatu, secretar general adjunct in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
'Pentru finalizarea privatizarii integrale a CFR Marfa pana la 31 decembrie 2012, conform intelegerii cu Fondul Monetar International, era necesar un ultim aviz din partea CSAT. Acest ultim aviz nu a venit, ci am primit un comunicat prin care ni s-a spus ca membrii CSAT au fost informati cu privire la privatizarea societatii. Practic, aceasta a dus la scoaterea proiectului de Hotarare de Guvern privind privatizarea societatii din sedinta de Guvern de miercuri, iar lipsa avizului poate fi o problema din cauza calendarului foarte strans', a explicat Buzatu.
Acesta a precizat ca Ministerul Transporturilor primise toate avizele din partea celorlalte ministere pentru privatizarea integrala a societatii si ca, in perioada urmatoare, in lipsa unui aviz de la CSAT, ministerul va continua evaluarea terenurilor companiei si realizarea altor proceduri, pentru pregatirea privatizarii ulterioare a societatii.
Oficialul MTI a mai precizat ca, pentru ca privatizarea sa se finalizeze pana la 31 decembrie, Ministerul Transporturilor luase in calcul avizul CSAT, obligatoriu pentru aprobarea strategiei de privatizare in Guvern, urmand apoi procedura de precalificare a ofertantilor, organizarea camerei de date pentru cei interesati si discutii finale cu investitorii de pe lista scurta, pana la finele lunii noiembrie.
In sedinta din 26 septembrie, Guvernul a fost informat despre stadiul proiectului de hotarare pentru adoptarea strategiei de privatizare a Societatii Nationale Transport Feroviar de Marfa ''CFR-Marfa''.
In informare era prezentat stadiul in care se afla pregatirile pentru privatizarea CFR Marfa.
Societatea CFR Marfa se afla intr-o situatie extrem de delicata, cu datorii de 450 milioane de euro in acest an comparativ cu un profit de 250 milioane euro la inceputul anilor 2000.
De asemenea, nici situatia parcului rulant nu este mai buna, 13.000 din cele 30.000 de vagoane ale companiei urmand sa fie vandute la fier vechi pentru ca au durata de viata depasita. Restructurarea, simptomatic pentru companiile de stat din Romania, nu a vizat managementul, ci marea masa a salariatilor, de la 30.500 de angajati in 1998, la infiintare, compania ajungand la doar 9.100 salariati in prezent.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut