STUDIU. Romanii cred ca antreprenorii se IMBOGATESC 'pe spinarea angajatilor'
Data publicarii: 11-10-2012 | HR/Cariere
Majoritatea romanilor cred ca antreprenorii se imbogatesc "pe spinarea angajatilor" si ca doar cei care fura pot sa faca bani, reiese dintr-un studiu al Daedalus Millward Brown realizat in luna august, citat de Mediafax.
Astfel, desi 70% dintre romani sunt de acord ca antreprenorii determina prosperitate, 65% dintre persoanele intervievate considera ca intreprinzatorii se imbogatesc pe spatele angajatilor, in timp ce 57% considera ca in afaceri fac bani doar cei care fura.
"Aceasta diferenta de perceptie se explica prin faptul ca lipsesc din vizorul public modele, ies in fata doar cei care vorbesc bine, iar cei care muncesc sunt plecati, au treaba, sunt cu manecile suflecate", a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, Irina Anghel Enescu, presedintele si fondatorul asociatiei Triple Helix, unul dintre partenerii programului "Campioni in business".
Programul este dedicat antreprenorilor romani care creaza locuri de munca, aduc inovatie si contribuie semnificativ la bugetul de stat. In program mai participa Ziarul Financiar, fondul de investitii Enterprise Investors, BCR si PwC.
Studiul prezentat la lansarea din acest an a programului a fost realizat pe un esantion de 1.000 de persoane, in luna august.
Alt rezultat al studiului arata ca 60% dintre romani cred ca antreprenorii muncesc mai putin decat angajatii lor si ca 57% considera ca succesul in afaceri tine de noroc. In acelasi timp, 69% dintre romani cred ca oamenii de afaceri sunt necinstiti.
Concluziile studiului arata ca inca se simt ecourile propagandei comuniste, iar antreprenorii sunt vazuti in continuare ca bisnitari si exploatatori. Perceptiile sunt insa strict corelate cu nivelul de educatie si de venit.
"Cu cat sunt mai educati si au venituri mai mari, cu atat romanii au o perceptie mai buna, si invers", a explicat Enescu.
"Exista o acuta nevoie de modele de antreprenori care sa reprezinte o contrapondere la perceptiile negative evidentiate si de studiu. Tocmai de aceea, prin proiectul Campioni in Business ne propunem sa descoperim si sa aducem in lumina reflectoarelor antreprenorii valorosi si povestile lor de succes", a mai declarat Irina Anghel-Enescu, presedintele Triple Helix.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut