Salaj: Cemacon lanseaza caramida care nu mai are nevoie de izolare suplimentara
Data publicarii: 12-10-2012 | Afaceri
Caramida cu o grosime de 44 de centimetri, unica in Romania, a carei principala calitate este faptul ca zidurile construite folosind-o nu necesita o izolare suplimentara, este inovatia cu care producatorul de blocuri ceramice Cemacon spera sa-si intareasca pozitia pe piata din tara noastra si chiar sa ajunga lider in Transilvania.
"Cemacon lanseaza un produs unic pentru piata de materiale de constructie din Romania, o caramida care are beneficiul de a nu mai necesita utilizarea de izolare suplimentara cu polistiren sau cu vata bazaltica. Aceasta caramida, cu care se construiesc ziduri cu grosimea de 44 de centimetri, prin tehnologia implicata, prin configuratia fagurelui, prin reteta, prin ingredientele care s-au folosit pentru acest produs, ofera o performanta de izolare termica aproape dubla fata de normativele din legislatia de proiectare in constructii din Romania", a precizat joi, la conferinta de presa prilejuita de lansarea noului produs, directorul general Cemacon, Liviu Stoleru.
Potrivit sursei citate, produsul aduce mai aproape conceptul de "cladire verde", folosirea lui ducand la economii importante, atat financiare, cat si ca timp de realizare a unei constructii.
"Am solicitat unor firme de constructii, din diverse zone ale Romaniei - Cluj, Bucuresti, Zalau - devize de lucrari, in urma carora am facut analiza comparativa: cat costa un metru patrat de zid cu termosistem, indiferent de producatorul de caramida, indiferent de producatorul de termosistem, si cat costa un metru patrat de zid cu Cemacon 44. A rezultat ca indiferent unde duc acesta caramida in Romania, zidaria de 44 de la Cemacon este cu cel putin 30% mai ieftina decat orice alt zid cu termosistem, pe de o parte. Pe de alta parte, timpul in care se finalizeaza zidul - si poti sa treci la etapa urmatoare a constructiei - de asemenea este semnificativ mai mic, pentru ca mai stai inca aproape cat construiesti zidaria sa pui termosistem pe casa. (...) Lasand la o parte aceste avantaje cantitative, apar si avantaje soft, si anume faptul ca construind o zidarie monobloc, neetansand-o cu termosistem, se mentine acea caracteristica a zidurilor de caramida care se numeste conform termic. Acest confort termic defineste, de fapt, capacitatea peretelui de a respira - se face difuzie de vapori de apa", a adaugat Liviu Stoleru.
Prezent la evenimentul de lansare, specialistul in termotehnica Ioan Moga, profesor in cadrul Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca, Facultatea de Constructii, a precizat ca un studiu realizat de el confirma faptul ca acest tip de caramida are proprietati care nu mai necesita aplicarea de termoizolatii.
Noua caramida este realizata in recent finalizata unitate de productie de la Recea, una dintre cele mai moderne din tara, in care compania a investit circa 28 de milioane de euro si care are o capacitate de aproximativ 400.000 de metri cubi de caramida anual.
Liviu Stoleru si-a exprimat speranta ca prin inovatii precum cea prezentata joi compania va ajunge, in 2013, pe primul loc pe piata producatorilor de caramida din Transilvania, oferind nu doar simple caramizi, ci un complex care include cele mai bune produse de sisteme de zidarie.
Compania Cemacon, care si-a mutat recent sediul social de la Zalau la Cluj-Napoca, are in prezent circa 120 de angajati, in principal la fabrica din Recea si isi propune pentru 2012 o cifra de afaceri de circa 40 de milioane de lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut