CEC controleaza 1% din piata creditelor pentru firme
Data publicarii: 19-10-2006
Vicepresedinta CEC considera ca unul din atuurile inca neexploatate ale bancii de economii sunt agentiile sale din mediul rural. CEC se pregateste sa profite si de fluxul de fonduri europene care vor fi dirijate catre agricultura. In acest scop, CEC va permite agentiilor amplasate in mediul rural sa lucreze cu firmele, a explicat vicepresedintele CEC, Vasile Ifrim.
In acest moment, CEC vinde credite doar prin 20 de unitati amplasate in orasele mari, a mai precizat vicepresedinta CEC.
Presedintele CEC, Eugen Radulescu considera ca pozitionarea bancii pe care o conduce in piata a fost impulsionata si de marele apetit pentru creditare al companiilor. Nu trebuie insa omis faptul ca banca are un exces de lichiditate, deoarece banii plasati de clienti in conturi deschise la CEC depasesc sumele date cu imprumut. Astfel, la finalul lunii septembrie, CEC avea 5,33 miliarde de lei depusi in conturile sale de clientela, in timp ce valoare creditelor acordate clientilor nebancari era de 2,872 miliarde lei. Oficialii CEC au admis, joi, ca au o pozitie mult mai confortabila, din perspectiva lichiditatilor, decat majoritatea bancilor comerciale.
"Liniile de credit pentru au cel mai mare rulaj si cea mai mare profitabilitate din comisioane", a adaugat Tudor.
In totalul portofoliului de credite al CEC, imprumuturile pentru firme reprezinta a zecea parte, 15% sunt credite acordate administratiei publice locale iar restul sunt imprumuturi pentru populatie, a precizat Eugen Radulescu, presedintele CEC.
CEC a devenit banca universala in iunie 2005, dupa ce ani de zile a fost o banca specializata in creditarea populatiei.
Casa de Economii a beneficiat de un imprumut de zece milioane de euro de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) destinat deschiderii unor linii de finantare pentru firmele mici si mijlocii si de asistenta tehnica a organismului financiar european, a mai spus Tudor.
BERD a derulat un program de 1,7 milioane de euro pentru asistenta tehnica, inclusiv pentru antrenarea ofiterilor de creditare. "Succesul nostru se sprijina si pe flexibilitatea creditarii, dar pentru a reusi sa evitam rigoarea unui credit standard, unde riscul este minimalizat, e nevoie de personal foarte competent", spune Tudor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI