Taxa auto, la a 11-a modificare

Data publicarii: 22-10-2012 | Auto

Taxarea proprietarilor de autovehicule, pe care Guvernul se pregateste sa o schimbe, a fost modificata de zece ori pana in prezent sub presiunea producatorilor si a Comisiei Europene, bulversandu-i insa pe cumparatorii si asa putini, care au invatat o lectie: "Cumperi azi, te judeci cu statul maine".

 Taxa a fost anuntata in martie 2006, cand guvernul Tariceanu si-a exprimat intentia de a introduce o taxa ecologicapentru inmatricularea autovehiculelor provenite din UE dupa 1 ianuarie 2007, momentul aderarii Romaniei la UE, noteaza Mediafax. Pretextul a fost evitarea cresterii numarului de masini poluante in contextul anularii restrictiilor la importurile auto dupa integrarea in UE. 

 Desi Comisia Europeana criticase statele care au aplicat astfel de taxe auto, Guvernul a decis sa introduca noua taxa in Codul fiscal, denumita in final "de inmatriculare” in iulie 2006, cu aplicare din 2007. In 2008, taxa auto era deja modificata, fiind calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza capacitatii cilindrice si a emisiilor de dioxid de carbon. Pentru ca a fost declarata neconforma cu normele UE de catre Comisia Europeana, taxa a fost modificata de mai multe ori in ultimii ani. Astfel, in 2011, cuantumul taxei auto a fost majorat in medie cu 45-50%, dar cu o crestere dubla sau aproape tripla pentru vehicule poluante, pentru ca in acest an sa fie redusa cu pana la 25%.

Integral in Puterea.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: