1 din 5 romani se gandeste sa-si refinanteze creditul de consum
Data publicarii: 30-10-2012 | Finante-Banci
Nevoia urgenta de o suma suplimentara de bani creste numarul celor care iau in calcul aceasta varianta: 1 din 3 romani care au in prezent un credit de consum ar accesa o refinantare a acestuia
Aproximativ 42% dintre romani platesc in prezent rate la un credit de consum, iar dintre acestia o treime si-au refinantat deja creditul initial. Si dintre cei care nu au luat pana acum aceasta decizie multi iau in calcul solutia refinantarii. 1 din 5 romani care au in prezent un credit de consum se gandeste la refinantarea acestuia in perioada urmatoare, iar peste 30% spun ca daca ar avea nevoie urgent de o suma suplimentara de bani ar apela la aceasta varianta, arata un studiu iVox, comandat de Banca Romaneasca.
Principalele avantaje ale refinantarii unui imprumut bancar sunt costurile mai mici si accesul la dobanzi mai avantajoase decat in momentul in care a fost contractat creditul, cred aproximativ 45% din respondenti, iar cel mai important criteriu care ar conta in cazul alegerii unui credit de refinantare ar fi costul (peste 55%).
"Refinantarea unui credit de consum a devenit o solutie pentru multi romani care doresc sa-si reduca efortul de rambursare la creditele deja contractate si care au nevoie si de o suma suplimentara de bani. Creditele de refinantare fara garantii ipotecare sunt principalele produse vizate, chiar daca acest lucru se traduce prin sume mai mici obtinute. Studiul comandat de noi arata ca, pentru majoritatea clientilor, perioada convenabila de returnare in cazul unei refinantari este de 3-5 ani", a declarat Dan Grigoriu, Director Retail Banca Romaneasca.
Cei mai multi respondenti au declarat ca in cazul unei refinantari ar avea nevoie de o suma cuprinsa intre 1.000 si 10.000 lei (42,67%) peste valoarea cumulata a creditelor refinantate, 18,73% au indicat o suma intre 10.000 si 20.000 de lei, 8,97% considera ca o suma cuprinsa intre 30.000 si 40.000 lei ar fi cea potrivita, iar 7,45% declara ca ar avea nevoie de o suma mai mica de 1.000 de lei.
La sondajul realizat online in perioada 1-30 septembrie au participat peste 8.600 de respondenti.
Se intereseaza de oferte la banca
Dintre cei care au contractat un credit in ultimii ani, o treime l-au folosit pentru o investitie in renovarea casei sau pentru achizitia de mobilier (32,5%), in timp ce un sfert (24,98%) pentru a-si cumpara obiecte de valoare precum electronicele sau electrocasnicele. Aproximativ 18% dintre respondentii care detin un credit l-au contractat pentru a-si acoperi cheltuielile curente. Majoritatea (93%) l-au luat de la o banca si doar 7% de la o institutie financiara nebancara, iar principalele criterii luate in calcul in alegerea creditului de consum au fost costul (32,9%), rapiditatea de acordare (22,56%), suma maxima accesibila (20,98%) si banca sau institutia finantatoare (19,94%).
Cu ce scop ati accesat creditul de consum pe care il aveti in prezent? (%)
Pentru 80% dintre respondenti, banca a fost principala sursa de informare atunci cand au decis sa acceseze un credit si doar 9,6% s-au interesat de oferte de credit la cunoscuti si prieteni. Contextul economic i-a facut pe foarte multi romani (38,1%) sa declare ca ar evita orice nou imprumut daca ar avea nevoie de o suma suplimentara de bani, in timp ce 30,63% dintre cei care detin un credit spun ca si-ar refinanta actualul imprumut.
Refinantare fara garantii
Unul din cinci romani care au accesat deja un credit de consum se gandeste la o refinantare a acestuia in perioada urmatoare. 23% dintre respondenti nu sunt hotarati in acest sens, iar 58% sustin ca nu intentioneaza sa-si refinanteze creditul pe care il au. Pentru 83% dintre ei ar fi mai avantajoasa o refinantare fara garantii ipotecare, chiar daca acest lucru insemna sume mai mici, iar 9% ar alege varianta cu garantii.
Dintre cei care doresc sa-si refinanteze creditul pe care il detin, mai bine de doua treimi cred ca vor apela la aceasta varianta in urmatorul an: 27% se gandesc sa apeleze la o refinantare in urmatoarele 6-12 luni, 21% in 3-6 luni si 18,48% pana in trei luni.
Principalele avantaje percepute in ceea ce priveste refinantarea unui credit de consum sunt costurile mai mici si accesul la dobanzi mai avantajoase decat in momentul in care a fost contractat creditul(45%), obtinerea unei sume suplimentare de bani (28%) si o singura rata, platita la un singur ghiseu (28%).
Care este principalul criteriu care ar conta in decizia de refinantare a creditului?
In decizia de refinantare a creditului cel mai mult cantareste criteriul costurilor mici (55.19%), urmat de suma suplimentara primita (13,44%). 12,14 % din respondenti ar ramane oricum fideli aceleiasi banci de la care au si creditul, iar pentru unu din zece respondenti cele mai importante beneficiile atasate refinantarii ar fi bonusurile, conturile curente cu costuri 0 etc.. Rapiditatea de acordare a refinantarii si documente putine de completat au fost considerate principal criteriu doar de 6,18%.
Doua treimi dintre cei care nu au un imprumut vor un credit de consum in urmatorul an
Din categoria persoanelor care nu au inca un credit de consum, mai bine de jumatate (53%) se gandesc la posibilitatea de a apela la banca pentru o finantare. Aproape doua treimi dintre ei (64,86%) iau in calcul accesarea unui credit de consum in urmatorul an. Peste jumatate dintre respondentii care nu au contractat un imprumut pana acum (62%) considera ca in cazul unui credit de consum, ar fi mai avantajoasa varianta cu sume mai mici dar fara a oferi garantii ipotecare.
Care varianta a unui credit de consum v-ar avantaja?
Principalele criterii ce ar conta in decizia de contractare a unui credit sunt reprezentate de costurile cele mai mici (54,25%), beneficiile atasate creditului - bonusuri, conturi curente cu costuri 0 etc. (17,19%), lipsa garantiilor cerute de banca (13,31%), suma acordata (8,22%), rapiditatea de acordare (4,44%) si documentele putine de completat (2,58%).
Despre Banca Romaneasca
Banca Romaneasca este una dintre institutiile financiare importante care activeaza pe piata din Romania oferind clientilor sai, persoane fizice si juridice, o gama larga de produse si servicii de calitate adaptate nevoilor fiecaruia. Cu un capital social de peste 700 milioane lei si o retea nationala de sucursale in majoritatea oraselor importante ale tarii, Banca Romaneasca are 20 ani de activitate pe piata bancara din Romania. In octombrie 2003, cel mai mare grup financiar din sud-estul Europei, National Bank of Greece (NBG), a cumparat pachetul majoritar de la Banca Romaneasca, detinand in prezent 99,279% din capitalul social al acesteia. Banca Romaneasca este una dintre cele mai lichide banci de pe piata locala, cu un indice de solvabilitate de 24%, comparativ cu o medie a sistemului de 14% si un minim reglementat de 10%.
In paralel, NBG este, in prezent, banca cu cele mai mari lichiditati din sud-estul Europei, fiind lider de piata in Grecia din punctul de vedere al depozitelor atrase. National Bank of Greece este cel mai vechi si cel mai mare grup financiar din Grecia, fiind fondat in anul 1841 si listat la Bursa de Valori din Atena inca din anul 1880. Incepand cu octombrie 1999, grupul este listat si la Bursa de Valori din New York (NYSE). National Bank of Greece are o experienta de 171 de ani, cu o puternica prezenta internationala prin cele peste 1.700 de unitati bancare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză