Acuzatii de evaziune fiscala: Biserica face concurenta neloiala agentiilor de turism
Data publicarii: 06-11-2012 | Afaceri
Preotii organizeaza ilegal pelerinaje cu enoriasii in Israel si fac concurenta neloiala agentiilor de turism, castigul incasat de un preot organizator per excursie ajungand la 4.000 de euro, sustin agentiile de turism. In replica, reprezentantii Bisericii spun ca excursiile se fac legal, prin agentiile Patriarhiei, potrivit Mediafax. "Am cerut o intalnire oficiala la Patriarhie sa le explicam problema. Sunt preoti care organizeaza pelerinaje in Israel si acest lucru este ilegal. Conform legislatiei romanesti, nu ai voie sa faci rezervari de servicii turistice si excursii daca nu ai licenta de agentie de turism”, a declarat presedintele ANAT, Corina Martin. Ea spune ca pelerinajele ilegale, facute de preoti, sunt o afacere de milioane de euro.
Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45, care opereaza si circuite in Israel, estimeaza ca pentru pelerinaje merg anual in Tara Sfanta circa 40.000 de romani, dintre care sub 10.000 ajung prin intermediul agentiilor de turism.
Agentia Patriarhiei, Basilica Travel, a inregistrat anul trecut venituri de circa 100.000 de euro, potrivit datelor Ministerului Finantelor. Cu toate acestea, parintele Constantin Stoica, purtatorul de cuvant al Bisericii Ortodoxe Romane, afirma ca mii de pelerini merg anual in Israel prin Basilica Travel. Insa la tarifele de peste 600 de euro, afisate pe site-ul agentiei, pentru un pelerinaj in Israel agentia ar trebui sa aiba venituri de minim 600.000 de euro pentru cel putin 1.000 de pelerini.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online