Lenovo este cel mai mare producator mondial de calculatoare personale
Data publicarii: 08-11-2012 | IT&C
Producatorul chinez de computere Lenovo Group a anuntat joi ca a trecut in fata rivalului american HP devenind cel mai mare producator de PC-uri, adaugand ca in ultimul trimestru a inregistrat un profit net in crestere cu 13%, transmite AFP.
In perioada iulie-septembrie 2012 Lenovo a realizat un profit net de 162,1 milioane de dolari in timp ce veniturile au crescut cu 11% pana la 8,67 miliarde de dolari.
'Lenovo a devenit cel mai mare producator mondial de calculatoare personale in al doilea trimestru al exercitiului fiscal in curs si ramane cel mai mare producator de PC-uri de pe pietele emergente', a infirmat compania chineza intr-un comunicat remis bursei de la Hong Kong. Lenovo a adaugat ca in perioada iulie-septembrie 2012 cota sa pe piata mondiala a atins nivelul record de 15,6%, cu 0,2|% mai mult decat rivalul american Hewlett-Packard.
Livrarile mondial de PC-uri au incetinit in ultimii ani pe masura ce obiceiurile consumatorilor s-au modificat si din ce in ce mai multi oameni se conecteaza la Internet prin smartphones si tablete in loc de computere personale si laptopuri.
Potrivit unui studiu publicat luna trecuta de firma de consultanta Gartner, cota de piata a Lenovo se situeaza la 15,7%, fata de 15,5% pentru HP. Este pentru prima data dupa 2006 cand HP nu se claseaza pe prima pozitie in topul producatorilor de PC subliniaza Gartner.
Un studiu separat estimeaza ca vanzarile de PC-uri ar urma sa scada, pentru prima data in ultimii 11 ani. Studiul realizat de IHS iSuppli prognozeaza ca piata totala de PC-uri ar urma sa se contracte cu 1,2% pana la 348,7 milioane unitati in acest an, de la 352,8 milioane unitati in 2011.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online