Ce comisioane cer bancile pentru retragerile de la bancomatele concurente
Data publicarii: 12-11-2012 | Finante-Banci
Cum domnul Dobanda nu mai reuseste sa atraga clienti noi, bancile se orienteaza in ultima vreme spre domnul Comision. Banci care pana de curand aveau o politica tarifara decenta au inceput sa perceapa comisioane pentru fiecare operatiune, iar cele care erau cunoscute pentru comisioanele ridicate, au tinut sa isi respecte renumele. ECONOMICA.NET va prezinta ce comisioane va cer cei mai mari emitenti de carduri de debit din Romania, daca va prind cu cardul in bancomatul concurentei.
Cele mai multe banci au inceput sa isi taxeze clientii pentru retragerile de la ATM proprii. Insa clientii sunt cu adevarat arsi la buzunare (sau la cont) cand fac retrageri de la bancomatele altor banci. Politica tarifara este stabilita de catre banca emitenta de card. Astfel, un client BRD Groupe Societe Generale va plati comisionul impus de BRD pentru o anumita operatiune efectuata la bancomatele altei banci.
Si aceste comisioane nu sunt deloc mici, iar unele banci sunt mai hraparete decat altele. Spre exemplu, BRD, banca ce tocmai a dublat comisioanele clientilor la cardurile de debit (BRD are si cele mai multe astfel de carduri emise), cere nu mai putin de 5 lei la o retragere de 100 de lei efectuata la bancomatul altei banci. La orice retragere, BRD opreste 4 lei plus inca un comision de 1% din suma retrasa.
Banca Comerciala Romana, al doilea jucator pe piata cardurilor de debit si cel mai mare dupa active, iti ia si mai mult din cont daca esti nevoit sa folosesti ATM altei banci. La o retragere de 100 de lei, comisioanul este de 5,25 lei.
Spre comparatie, BCR iti ia intr-o secunda mai mult decat ti-ar da pentru un depozit la termen intr-un an intreg. La un depozit de 100 de lei pe 12 luni banca iti plateste 4,4 lei (dobanda de 4,4%), bani din care isi mai ia si statul o cota de 16%. BRD plateste o dobanda ceva mai mare, de 5,25% pe an la depozitele pe 12 luni. Dar din suma rezultata de 5,25 lei, clientul ramane cu 4,4 lei dupa plata impozitului.
BCR si BRD adunau impreuna anul trecut peste 4 milioane de carduri active impreuna. De asemenea, cei care utilizeaza bancomatele altor banci trebuie sa aiba grija si la comisioanele pentru interogarea soldului, acolo unde aceasta operatiune este posibila - nu toate bancile ofera acest serviciu pentru cardurile altor banci.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online