Romania depaseste asteptarile turistilor germani
Data publicarii: 20-10-2006Studiul releva ca imaginea Romaniei ca destinatie turistica in randul operatorilor germani este destul de prosta si din acest motiv turistii nu aveau asteptari foarte mari.
Majoritatea (51%) reprezentantilor agentiilor de turism germane au de gand sa-si dezvolte oferta cu destinatia Romania si doar 10% au spus ca vor scoate Romania din randul destinatiilor turistice vizate de ei, arata studiul.
Dintre destinatiile romanesti interesante pentru tour operatorii germani, pe primul loc ca pondere se afla zona Bucovinei (48%), urmata de Maramures (17%), Transilvania si Banat (11%), Bucuresti si alte zone (7%). Din perspectiva agentiilor de turism germane cele mai mari probleme ale tursimului romanesc sunte legate de infrastructura, calitatea proasta a drumurilor, de gunoaie si poluare.
De asemenea, reprezentantii agentiilor de turism au remarcat nivelul prea ridicat al preturilor in raport cu calitatea serviciilor oferite, slaba pregatire a presonalului specializat in turism si neseriozitatea partenerilor romani de afaceri.
Potrivit studiului, cele mai mari avantaje turistice ale Romaniei sunt legate de frumusetea peisajelor naturale si de bogatia patrimoniului cultural, care insa nu sunt suficient protejate si promovate.
"Am remarcat in cei cinci ani de cand lucrez in Romania ca exista o grava lipsa de comunicare intre institutiile statului, in ceea ce priveste problemele legate de dezvoltarea turismului. Un exemplu in acest sens este lipsa de comunicare intre Autoritatea Nationala de Turism (ANT) si Ministerul Mediului, in privinta problemei punerii in valoare a plajelor de pe litoral", a declarat expertul in turism al GTZ/IBD, Wielfried Hildebrand.
"Este incredibil cum de doua luni si jumatate ANT nu are inca un conducator, dar acest lucru nu-l putem spune nici tour operatorilor germani si nici turistilor pentru ca pe ei ii intereseaza doar calitatea produselor turistice romanesti si nu problemele politice", a adaugat Hildebrand.
La sondajul realizat de GTZ/IBD au participat 134 de tour operatori germani care au raspuns la 28 de intrebari legate de Romania ca destinatie turistica.
GTZ/IBD reprezinta un proiect initiat de guvernul german pentru promovarea unor standarde de dezvoltare economica in Romania, inclusiv in domeniul turismului.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall