Romania depaseste asteptarile turistilor germani
Data publicarii: 20-10-2006
Studiul releva ca imaginea Romaniei ca destinatie turistica in randul operatorilor germani este destul de prosta si din acest motiv turistii nu aveau asteptari foarte mari.
Majoritatea (51%) reprezentantilor agentiilor de turism germane au de gand sa-si dezvolte oferta cu destinatia Romania si doar 10% au spus ca vor scoate Romania din randul destinatiilor turistice vizate de ei, arata studiul.
Dintre destinatiile romanesti interesante pentru tour operatorii germani, pe primul loc ca pondere se afla zona Bucovinei (48%), urmata de Maramures (17%), Transilvania si Banat (11%), Bucuresti si alte zone (7%). Din perspectiva agentiilor de turism germane cele mai mari probleme ale tursimului romanesc sunte legate de infrastructura, calitatea proasta a drumurilor, de gunoaie si poluare.
De asemenea, reprezentantii agentiilor de turism au remarcat nivelul prea ridicat al preturilor in raport cu calitatea serviciilor oferite, slaba pregatire a presonalului specializat in turism si neseriozitatea partenerilor romani de afaceri.
Potrivit studiului, cele mai mari avantaje turistice ale Romaniei sunt legate de frumusetea peisajelor naturale si de bogatia patrimoniului cultural, care insa nu sunt suficient protejate si promovate.
"Am remarcat in cei cinci ani de cand lucrez in Romania ca exista o grava lipsa de comunicare intre institutiile statului, in ceea ce priveste problemele legate de dezvoltarea turismului. Un exemplu in acest sens este lipsa de comunicare intre Autoritatea Nationala de Turism (ANT) si Ministerul Mediului, in privinta problemei punerii in valoare a plajelor de pe litoral", a declarat expertul in turism al GTZ/IBD, Wielfried Hildebrand.
"Este incredibil cum de doua luni si jumatate ANT nu are inca un conducator, dar acest lucru nu-l putem spune nici tour operatorilor germani si nici turistilor pentru ca pe ei ii intereseaza doar calitatea produselor turistice romanesti si nu problemele politice", a adaugat Hildebrand.
La sondajul realizat de GTZ/IBD au participat 134 de tour operatori germani care au raspuns la 28 de intrebari legate de Romania ca destinatie turistica.
GTZ/IBD reprezinta un proiect initiat de guvernul german pentru promovarea unor standarde de dezvoltare economica in Romania, inclusiv in domeniul turismului.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri