OTP: pierderi de 7 milioane de euro la noua luni
Data publicarii: 16-11-2012 | Finante-Banci
OTP Bank Romania a inregistrat o pierdere de 2 miliarde de forinti (7 milioane euro) in primele noua luni ale anului, fata de un profit de 1,46 miliarde de forinti in aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a majorarii provizioanelor si declinului veniturilor.
In primul semestru, OTP Bank Romania a avut o pierdere de numai 242 milioane forinti (circa 870.000 euro). Provizioanele pentru posibile pierderi rezultate din creditele neperformante au avansat cu 43%, de la 4,86 miliarde de forinti anul trecut la 6,97 miliarde de forinti (24 ,4 milioane euro), se arata intr-un raport al grupului ungar OTP.
Institutia de credit ungara noteaza deteriorarea semnificativa a calitatii portofoliului de credite in trimestrul al treilea, impreuna cu declinul ratei de acoperire a provizioanelor. OTP Bank Romania a raportat profit operational de 5 miliarde de forinti (17,5 milioane euro) pentru intervalul analizat, in scadere cu 22% de la 6,5 miliarde de forinti in urma cu un an, in timp ce veniturile totale au coborat cu 6%, la 15 miliarde de forinti (52,57 milioane euro).
Veniturile nete din dobanzi au inregistrat un declin de 13%, la 11,8 miliarde de forinti (41,35 milioane euro), in timp ce incasarile din comisioane si taxe au coborat cu 34%, la 1,17 miliarde de forinti (4,1 milioane euro). Veniturile nete din alte surse decat dobanzi, excluzand efectul reevaluarii provizioanelor pentru creditele in valuta, au fost de 2 miliarde de forinti (7 milioane euro), comparativ cu 742 milioane de forinti in aceeasi perioada a anului anterior.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online