Fitch: Infrastructura si logistica Romaniei tin departe constructorii auto
Data publicarii: 20-10-2006
El a adaugat ca e mult mai ieftin sa trimiti in Italia sau Franta masini fabricate in Cehia, decat automobile produse in Romania.
"In plus, sprijinul guvernului este mai puternic in Cehia sau Slovacia, astfel ca in aceste doua tari infrastructura s-a dezvoltat mai repede comparativ cu Romania. E foarte posibil ca Cehia si Slovacia sa fi inceput procesul de dezvoltare mai repede si drept consecinta, industria e mult mai pregatita sa serveasca pietele de export", a mai spus Bulle.
Reprezentantul Fitch Ratings a completat, spunand ca o parte dintre dezavantajele Romaniei pot fi compensate in viitor de Dacia care isi extinde productia si de uzina de la Craiova care urmeaza a fi privatizata. Aceste uzine pot in viitor sa exporte tot mai mult pe pietele europene.
Centrul Europei a atras deja o buna parte dintre cei mai mari jucatori ai pietei auto mondiale. Astfel, Slovacia a fost numita "Detroit-ul Europei", dupa ce grupul Volkswagen a inceput sa-si construiasca la Bratislava modelele Audi Q7 si Volkswagen Touareg, SUV-uri de peste 50.000 de euro.
Tot in Slovacia produce si concernul francez PSA Peugeot - Citroen care detine o uzina cu peste 3.000 de angajati.
In plus, coreenii de la Kia au construit o uzina care la apogeu va produce 300.000 de masini pe an.
Cehia e cunoscuta pentru marca Skoda, insa Peugeot-Citroen si Toyota au investit peste un miliard de euro pentru a construi trei modele de clasa mini pentru Europa, iar coreenii de la Hyundai au decis acum trei luni sa investeasca si ei un miliard de euro pentru o uzina in Cehia.
In Ungaria sunt doua fabrici ale unor constructori internationali: Suzuki construieste trei modele proprii plus un model Fiat, in timp ce grupul Volkswgaen AG produce modelul sport Audi TT, la Gyor, langa granita cu Austria.
In tarile sus-mentionate sunt produse si modele premium cu preturi de zeci de mii de euro, spre deosebire de Romania, unde modelul Daewoo Nubira, vandut in volume mici, este singurul care costa peste 10.000 de euro.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private