Fitch: Infrastructura si logistica Romaniei tin departe constructorii auto
Data publicarii: 20-10-2006El a adaugat ca e mult mai ieftin sa trimiti in Italia sau Franta masini fabricate in Cehia, decat automobile produse in Romania.
"In plus, sprijinul guvernului este mai puternic in Cehia sau Slovacia, astfel ca in aceste doua tari infrastructura s-a dezvoltat mai repede comparativ cu Romania. E foarte posibil ca Cehia si Slovacia sa fi inceput procesul de dezvoltare mai repede si drept consecinta, industria e mult mai pregatita sa serveasca pietele de export", a mai spus Bulle.
Reprezentantul Fitch Ratings a completat, spunand ca o parte dintre dezavantajele Romaniei pot fi compensate in viitor de Dacia care isi extinde productia si de uzina de la Craiova care urmeaza a fi privatizata. Aceste uzine pot in viitor sa exporte tot mai mult pe pietele europene.
Centrul Europei a atras deja o buna parte dintre cei mai mari jucatori ai pietei auto mondiale. Astfel, Slovacia a fost numita "Detroit-ul Europei", dupa ce grupul Volkswagen a inceput sa-si construiasca la Bratislava modelele Audi Q7 si Volkswagen Touareg, SUV-uri de peste 50.000 de euro.
Tot in Slovacia produce si concernul francez PSA Peugeot - Citroen care detine o uzina cu peste 3.000 de angajati.
In plus, coreenii de la Kia au construit o uzina care la apogeu va produce 300.000 de masini pe an.
Cehia e cunoscuta pentru marca Skoda, insa Peugeot-Citroen si Toyota au investit peste un miliard de euro pentru a construi trei modele de clasa mini pentru Europa, iar coreenii de la Hyundai au decis acum trei luni sa investeasca si ei un miliard de euro pentru o uzina in Cehia.
In Ungaria sunt doua fabrici ale unor constructori internationali: Suzuki construieste trei modele proprii plus un model Fiat, in timp ce grupul Volkswgaen AG produce modelul sport Audi TT, la Gyor, langa granita cu Austria.
In tarile sus-mentionate sunt produse si modele premium cu preturi de zeci de mii de euro, spre deosebire de Romania, unde modelul Daewoo Nubira, vandut in volume mici, este singurul care costa peste 10.000 de euro.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall