PwC: Numai 4% dintre romani folosesc servicii de internet banking
Data publicarii: 22-11-2012 | Finante-Banci
Numai 4% dintre romani folosesc servicii de internet banking, comparativ cu 33% cat este media de utilizare in Uniunea Europeana, a declarat, miercuri, Andrei Cretu, manager PricewaterhouseCoopers (PwC), intr-o conferinta de specialitate.
Penetrarea internetului in Romania are, cu 47%, o dinamica foarte buna, peste Bulgaria sau Turcia, conform unui studiu realizat de PwC si prezentat la o dezbatere pe subiecte legate de eficientizarea proceselor de tranzactionare si operare - "Bancile in noua economie".
,,Romania are o dinamica buna din punct de vedere al platilor cu cardul, in contextul in care doar 50% din populatie este bancarizata si, statistic, se inregistreaza doar sase plati cu cardul pe cap de locuitor', a spus Andrei Cretu.
Cu toate acestea, studiul PwC arata ca in Romania doar 13% din populatia bancarizata foloseste POS-ul, iar 87% ATM-ul. In Europa Centrala si de Est, 58% folosesc POS-ul, iar in Europa de Vest - 64%.
'De ani de zile incercam sa mutam utilizatorii de la ATM la POS. Am adus foarte multa tehnologie in aceasta piata. Dar educatia este un proces care nu poate fi scurtat, poti aduce tehnolgoie intr-o piata, dar nu o poti forta. Consumatorul pe are ni-l dorim noi este unul care un cont curent, un card de debit, unul de credit, poate si un credit de consum, si o solutie de internet banking', a mentionat Cosmin Vladimirescu, country manager pentru Romania si Moldova la MasterCard Europe.
Conform studiilor PwC, comertul electronic poate ajunge, pana in 2015, la un miliard de euro.
,,Utilizatorii incep sa adopte tehnologiile mai rapid decat o poate face o corporatie in structura proprie. Clientul decide si trebuie sa ii oferim o multitudine de canale. Raspunsul nostru este Oberto, o solutie de comunicare multiprotocol. Aceasta solutie creata de noi, lansata in premiera aici, se adreseaza companiilor din sectorul financiar, iar implementarea ei presupune costuri lunare mici si beneficii mari', a spus Dan Boabes, CEO SimPlus.
Dezbaterea organizata miercuri de Wall-Street.ro a vizat gasirea unor solutii pentru eficientizarea proceselor de tranzactionare si operare, prezentarea unor solutii prezente in piata pentru imbunatatirea modelelor de business in banking. Reprezentantii companiilor de profil au facut o radiografie despre cum arata viitorul Internet Banking-ului sau cum se vor dezvolta modalitatile de plata electronica.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online