Tanasescu: Un nou parteneriat cu FMI este foarte important
Data publicarii: 23-11-2012 | Finante-Banci
"Un asemenea parteneriat da mai multa greutate unui tip de abordare la nivel international a modului in care reformele structurale sunt puse in practica"
Un nou parteneriat cu Fondul Monetar International, dupa finalizarea actualului acord, este foarte important pentru Romania, a declarat ieri Mihai Tanasescu, vicepresedinte al Bancii Europene de Investitii (BEI) si fost reprezentant al Romaniei la FMI, informeaza Mediafax. "Sunt ferm convins ca in perioada urmatoare, dupa finalizarea actualului acord, un nou tip de parteneriat cu FMI este foarte important pentru Romania. Este important nu pentru ca Romania nu stie ce sa faca. Romania stie perfect ce are de facut, stie foarte clar care sunt problemele cu care se confrunta. Un asemenea parteneriat da mai multa greutate unui tip de abordare la nivel international a modului in care reformele structurale sunt puse in practica", a afirmat Tanasescu, la un seminar pe teme economice la BNR.
Cooperarea Romaniei cu Fondul Monetar International, Uniunea Europeana si Banca Mondiala este un parteneriat de lunga durata al carui principal element are in vedere stabilizarea economiei romanesti, reluarea cresterii economice, reducerea numarului de someri si cresterea competitivitatii nationale, a adaugat oficialul BEI.
El a aratat ca aceste obiective pot fi realizate doar prin reforme structurale, la nivelul companiilor de stat, precum si in domenii-cheie, ca invatamantul, sanatatea si segmentul de pensii. Tanasescu apreciaza ca Romania va incheia acest an cu o crestere economica modesta, influentata in special de factori externi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online