Cum a reusit Banca Transilvania sa castige cota de piata in criza

Data publicarii: 03-12-2012 | Finante-Banci

Banca Transilvania, cea mai mare institutie cu capital majoritar privat local, a muscat in criza din cota de piata a jucatorilor straini si a ajuns la finalul anului trecut pe pozitia a treia in sistemul bancar dupa volumul activelor detinute. Cota de piata a bancii se ridica la 7,3% la finalul lui 2011.

Dupa primele noua luni din acest an banca administra active de 29 mld. lei (6,5 mld. euro) si detinea o cota de piata de 7,8%, respectiv cu o jumatate de punct pro-cen-tual peste nivelul din decembrie 2011. Comparativ cu finalul anului 2008, cand primele semne ale crizei financiare isi faceau apa-ritia pe piata locala, cota de piata a Bancii Transilvania a crescut cu 2,5 puncte pro-centuale. Banca Transilvania este unul dintre putinele branduri locale din sectorul ser-viciilor financiare care a ramas sub controlul romanilor dupa ce in ultimul deceniu majoritatea bancilor si com-paniilor de asigurari create la inceputul anilor '90 au fost cumparate de straini.

Printre cele cateva banci controlate de in-vestitori romani se mai numara CEC, un brand cu o istorie de un secol si jumatate, Car-patica si Eximbank - banca de im-port-ex-port detinuta de statul roman. Totodata, in asigurari doar Astra si Carpatica au mai ramas sub controlul investitorilor romani. Banca Transilvania a fost infiintata in 1994 la Cluj-Napoca de mai multi oameni de afaceri locali. BT a fost conceputa initial ca o banca regionala, dar ulterior si-a extins prezenta la nivelul intregii tari cu o retea de peste 550 de sucursale si agentii. Banca a deschis in 2007 si o sucursala in Cipru.

Integral in Ziarul Financiar