220 milioane euro pentru comertul electronic cu plata online
Data publicarii: 09-01-2013 | IT&C
Comertul electronic cu plata online prin Romcard, principalul payment gateway din Romania, a crescut in 2012 cu 38% fata de 2011, ajungand la valoarea de 220 de milioane euro si un numar de 4,1 milioane de tranzactii. Dintre acestea, in sistemul PayU au fost inregistrate tranzactii in valoare de 176,4 milioane euro.
"2012 a fost anul in care comertul electronic si-a marit ritmul de crestere. Daca in 2009 volumul platilor online a crescut cu 75% fata de anul anterior, in 2011 cresterea a fost de 24%, aceeasi tendinta manifestandu-se si la nivelul numarului de tranzactii. In 2012 insa, fata de 2011, comertul electronic a cunoscut o evolutie mai buna, de 38% raportat la valoarea totala si 51% raportat la numarul tranzactiilor”, explica Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager PayU Romania.
In ceea ce priveste valoarea medie a tranzactiilor, aceasta a cunoscut o scadere de 8% de la 58 euro la 53 de euro, conform Romcard.
"Dinamica tranzactiilor in 2012 a fost interesanta. Scaderea valorii cosului mediu se datoreaza in primul rand cresterii cu 60% a numarului de tranzactii in lei, care au, in mod normal, o valoare mai mica. Acest lucru arata, in primul rand, o diversificare a ofertei de produse si o evolutia pozitiva pe majoritatea segmentelor de piata. Totodata a crescut gradul de adoptie a metodelor online de plata in randul consumatorilor. Vedem aceasta tendinta mentinandu-se si in cursul acestui an, la finalul caruia estimam sa ajungem la un volum de 286 milioane de euro, corespunzator unui numar de peste 5 milioane de tranzactii”, precizeaza Marin Mitroi, Director General RomCard.
Si din tranzactiile inregistrate in sistemul PayU reiese acelasi proces de diversificare si, in acelasi timp, de consolidare a pietei. Astfel, pe de o parte, numarul de clienti noi care au implementat solutia integrata PayU a crescut cu 92% fata de 2011, domeniile de activitate variind de la operatori telecom la asiguratori, fonduri de investitii, ONG-uri, accesorii auto, fashion, suplimente nutritive etc.
Pentru a putea sustine cresterile inregistrate in 2012, PayU a investit in dezvoltarea echipei care a crescut cu 35%, principalele pozitii infiintate vizand departamentele de dezvoltare software, comercial si suport pentru comercianti, iar pentru 2013 compania vizeaza consolidarea echipei si optimizarea proceselor interne.
Pe de alta parte, cresterea inregistrata pe toate segmentele de activitate demonstreaza o industrie tot mai puternica si mai stabila. Segmentele care au cunoscut cea mai buna evolutie raportat la numarul de tranzactii, conform datelor PayU au fost fashion (+ 486%), donatii (+111%), servicii (+54%) si flori (+51%).
Conform valorii medii a comenzilor, romanii sunt dispusi sa aloce bugete mai mari cand vine vorba de pachete turistice si bilete de avion (809 RON), software (744 RON), IT&C (541 RON), jucarii (340 RON), donatii (334 RON) si fashion (240 RON), acestea fiind domeniile cu cel mai mare cos mediu de cumparaturi.
"Pentru prima data, vorbim de o repartizare aproape uniforma a tranzactiilor pe parcursului anului. Daca pana acum, ianuarie era luna cea mai slaba iar mai si octombrie cele mai bune, in 2012 diferentele de la o luna la alta au fost mici si, practic, nu mai vorbim despre cea mai buna luna a anului. Acest proces de uniformizare demonstreaza ca activam intr-o industrie stabila si puternica care va continua sa creasca frumos”, puncteaza Andreia Stavarache.
Potrivit reprezentantilor PayU, in 2013 piata va fi influentata de trei factori principali: intrarea unor noi jucatori importanti in industrie, consolidarea afacerilor comerciantilor activi atat ca urmare a imbunatatirii calitatii serviciilor cat si a campaniilor de marketing implementate, precum si diversificarea metodelor de plata.
"Dupa mai bine de 8 ani de experienta, stim cat de important este pentru consumator sa cumpere cum si cand doreste. Anul trecut am introdus Pay by Click si Pay on Time - plata cu 1 click, respectiv plata automata, precum si serviciul de mobile payments. Anul acesta vom consolida aceste metode de plata, vom dezvolta produse de plata in rate sau prin internet banking si vom optimiza procesul de plata pentru o experienta de cumparare la fel de sigura, dar din ce in ce mai rapida si mai confortabila”, concluzioneaza Andreia Stavarache.
Comunicat de presa
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză