Eximbank lanseaza produse noi sub presiunea legislatiei europene
Data publicarii: 24-10-2006Asigurarile de export sunt oferite in completarea pruduselor oferite de bancile comerciale care trebuie sa-si asume riscuri fata de noi clienti sau fata de noi piete.
Un produs nou lansat de Eximbank din acest an este asigurarea investitiilor romanesti de capital in strainatate. "Este un produs destinat companiilor care cauta locuri sau zone geografice cu costuri mai reduse ale fortei de munca sau ale resurselor", au declarat oficialii Eximbank. Polita de asigurare pentru investitiile romanesti de capital acopera riscurile politice, de transfer, de expropriere, de razboi si revolte civile si cele de nerepectare sau reziliere a acordului de investitie de catre guvernul tarii gazda. Prin acest produs se asigura maximum 90% din investitia realizata in strainatate, respectiv minimum 10% in cazul francizei.
Un alt produs oferit de Eximbank este microgarantia, care se acorda pentru creditele in lei, pe maximum patru ani, in limita a 80% din valoarea creditului acordat, dar nu mai mult de 400.000 lei. "Practic, microgarantia se considera ajutor de stat din momentul in care este acordata si beneficiarul nu mai poate primi alt ajutor de stat", au explicat oficialii bancii.
Un produs nou lansat in 2006 este garantia pentru intreprinderile mici si mijlocii, care nu este ajutor de stat. "Este un produs care acopera riscul de nerambursare a creditelor acordate in lei si in valuta, acoperind doar 80% din valoarea creditului, in completarea garantiilor acordate", au spus oficialii Eximbank.
Eximbank pune la dispozitia exportatorilor romani si produse complementare, cum sunt rapoartele de informatii comerciale si analizele sectoriale.
"In 2005, prin aderarea la regulile jocului din Uniunea Europeana, subventiile pentru export nu au mai putut fi acordate si Eximbank si-a largit aria de activitate catre alte domenii", au declarat oficialii bancii. Potrivit acestora, domeniile noi catre care s-a orientat Eximbank sunt sustinerea intreprinderilor mici si mijlocii, infrastructura, utilitatile, dezvoltarea regionala, mediu si expansiunea companiilor romanesti in strainatate. Banca opereaza prin intermediul a sapte centre regionale, prin intermediul carora are acces mai bun la utilizatorii produselor bancare acordate de bancile comerciale care opereaza in Romania.
Eximbank a fost creata in vederea facilitari accesului si mentinerii exportatorilor romani pe pietele externe, inclusiv pe cele cu grad de risc crescut. Cota de piata a Eximbank era de 1,44% la jumatatea anului, activele sale fiind de 2,08 miliarde lei (583 milioane euro), potrivit datelor bancii centrale.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză