Perceptia Romanilor fata de Conturile Curente
Data publicarii: 18-01-2013 | Finante-Banci
FinZoom.ro in parteneriat cu Volksbank Romania a realizat un studiu cu privire la perceptia Romanilor fata de conturile curente, prin intermediul unui chestionar online in perioada 23 Noiembrie 2012 - 22 Decembrie 2012. Studiul a fost realizat pe un esantion de 1091 respondenti, preponderent din mediul urban (85,43%) din care 25,30% din Bucuresti si 27,50% din orase resedinta de judet.
In ceea ce priveste varsta respondentilor, majoritatea posesorilor de conturi au varsta cuprinsa intre 26 si 55 de ani, cel mai mare procent (35,66%) fiind inregistrat pe segmentul 36 - 45 de ani. Balanta inclina usor in favoarea barbatilor in cazul distributiei respondentilor pe sexe, 50,69% fiind barbati iar 47,39% femei.
Pe langa ponderea importanta a posesorilor de conturi exclusiv in lei (62,24%), peste un sfert dintre respondenti (26,49%) declara ca detin conturi atat in RON cat si in EUR iar alti 2,93% au conturi in lei, euro si dolari americani.
Conturi curente deschise pentru credite - o pondere importanta
Aproape 40% dintre respondenti declara ca folosesc un cont curent deschis la contractarea unui credit si numai 20% folosesc un cont curent atasat unui cont de economii. Un procent aproape egal (23,83%) de respondenti folosesc un cont curent, altul decat cel in care le sunt virate veniturile, pentru efectuarea de tranzactii.
Romanii Compara Produse - Recomandarile Cunoscutilor pe Locul 4
Asa cum era de asteptat, un procent important al respondentilor (38,59%) are conturi curente principale deschise la initiativa angajatorilor insa aproape un sfert dintre acestia (24.20%) declara ca au ales contul dupa studierea ofertelor de la mai multe banci. Alti 14,67% folosesc ca si cont curent principal un produs deschis odata cu contractarea unui credit si numai 7,33% s-au bazat pe recomandarile prietenilor sau familiei.
Site-ul bancii la Loc de Cinste
Intrebati cum se informeaza asupra costurilor percepute pentru contul lor curent 34,56% dintre cei chestionati prefera site-ul bancii ca principal instrument de informare, 24,93% asteapta telefonul/scrisoarea sau e-mailul de informare de la banca, 24,38% viziteaza o sucursala a bancii, 22,09% verifica costurile din contractul semnat iar 13,11% nu se informeaza cu privire la costuri.
Internet Banking-ul - Instrumentul preferat
Peste 50% dintre respondenti declara ca folosesc serviciul de internet banking oferit de catre banci in timp ce 40,7% folosesc acest instrument pentru a se informa cu privire la operatiunile derulate prin intermediul contului curent.
La polul opus se afla 39,6% dintre persoanele chestionate, care nu folosesc niciunul dintre serviciile: internet banking, phone banking sau debit direct.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză