Perceptia Romanilor fata de Conturile Curente

Data publicarii: 18-01-2013 | Finante-Banci

FinZoom.ro in parteneriat cu Volksbank Romania a realizat un studiu cu privire la perceptia Romanilor fata de conturile curente, prin intermediul unui chestionar online in perioada 23 Noiembrie 2012 - 22 Decembrie 2012. Studiul a fost realizat pe un esantion de 1091 respondenti, preponderent din mediul urban (85,43%) din care 25,30% din Bucuresti si 27,50% din orase resedinta de judet.

In ceea ce priveste varsta respondentilor, majoritatea posesorilor de conturi au varsta cuprinsa intre 26 si 55 de ani, cel mai mare procent (35,66%) fiind inregistrat pe segmentul 36 - 45 de ani. Balanta inclina usor in favoarea barbatilor in cazul distributiei respondentilor pe sexe, 50,69% fiind barbati iar 47,39% femei.

Pe langa ponderea importanta a posesorilor de conturi exclusiv in lei (62,24%), peste un sfert dintre respondenti (26,49%) declara ca detin conturi atat in RON cat si in EUR iar alti 2,93% au conturi in lei, euro si dolari americani.

Conturi curente deschise pentru credite - o pondere importanta

Aproape 40% dintre respondenti declara ca folosesc un cont curent deschis la contractarea unui credit si numai 20% folosesc un cont curent atasat unui cont de economii. Un procent aproape egal (23,83%) de respondenti folosesc un cont curent, altul decat cel in care le sunt virate veniturile, pentru efectuarea de tranzactii.

Romanii Compara Produse - Recomandarile Cunoscutilor pe Locul 4

Asa cum era de asteptat, un procent important al respondentilor (38,59%) are conturi curente principale deschise la initiativa angajatorilor insa aproape un sfert dintre acestia (24.20%) declara ca au ales contul dupa studierea ofertelor de la mai multe banci. Alti 14,67% folosesc ca si cont curent principal un produs deschis odata cu contractarea unui credit si numai 7,33% s-au bazat pe recomandarile prietenilor sau familiei.

Site-ul bancii la Loc de Cinste

Intrebati cum se informeaza asupra costurilor percepute pentru contul lor curent 34,56% dintre cei chestionati prefera site-ul bancii ca principal instrument de informare, 24,93% asteapta telefonul/scrisoarea sau e-mailul de informare de la banca, 24,38% viziteaza o sucursala a bancii, 22,09% verifica costurile din contractul semnat iar 13,11% nu se informeaza cu privire la costuri.

Internet Banking-ul - Instrumentul preferat

Peste 50% dintre respondenti declara ca folosesc serviciul de internet banking oferit de catre banci in timp ce 40,7% folosesc acest instrument pentru a se informa cu privire la operatiunile derulate prin intermediul contului curent.

La polul opus se afla 39,6% dintre persoanele chestionate, care nu folosesc niciunul dintre serviciile: internet banking, phone banking sau debit direct.

Integral in FinZoom.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: