Perceptia Romanilor fata de Conturile Curente
Data publicarii: 18-01-2013 | Finante-Banci
FinZoom.ro in parteneriat cu Volksbank Romania a realizat un studiu cu privire la perceptia Romanilor fata de conturile curente, prin intermediul unui chestionar online in perioada 23 Noiembrie 2012 - 22 Decembrie 2012. Studiul a fost realizat pe un esantion de 1091 respondenti, preponderent din mediul urban (85,43%) din care 25,30% din Bucuresti si 27,50% din orase resedinta de judet.
In ceea ce priveste varsta respondentilor, majoritatea posesorilor de conturi au varsta cuprinsa intre 26 si 55 de ani, cel mai mare procent (35,66%) fiind inregistrat pe segmentul 36 - 45 de ani. Balanta inclina usor in favoarea barbatilor in cazul distributiei respondentilor pe sexe, 50,69% fiind barbati iar 47,39% femei.
Pe langa ponderea importanta a posesorilor de conturi exclusiv in lei (62,24%), peste un sfert dintre respondenti (26,49%) declara ca detin conturi atat in RON cat si in EUR iar alti 2,93% au conturi in lei, euro si dolari americani.
Conturi curente deschise pentru credite - o pondere importanta
Aproape 40% dintre respondenti declara ca folosesc un cont curent deschis la contractarea unui credit si numai 20% folosesc un cont curent atasat unui cont de economii. Un procent aproape egal (23,83%) de respondenti folosesc un cont curent, altul decat cel in care le sunt virate veniturile, pentru efectuarea de tranzactii.
Romanii Compara Produse - Recomandarile Cunoscutilor pe Locul 4
Asa cum era de asteptat, un procent important al respondentilor (38,59%) are conturi curente principale deschise la initiativa angajatorilor insa aproape un sfert dintre acestia (24.20%) declara ca au ales contul dupa studierea ofertelor de la mai multe banci. Alti 14,67% folosesc ca si cont curent principal un produs deschis odata cu contractarea unui credit si numai 7,33% s-au bazat pe recomandarile prietenilor sau familiei.
Site-ul bancii la Loc de Cinste
Intrebati cum se informeaza asupra costurilor percepute pentru contul lor curent 34,56% dintre cei chestionati prefera site-ul bancii ca principal instrument de informare, 24,93% asteapta telefonul/scrisoarea sau e-mailul de informare de la banca, 24,38% viziteaza o sucursala a bancii, 22,09% verifica costurile din contractul semnat iar 13,11% nu se informeaza cu privire la costuri.
Internet Banking-ul - Instrumentul preferat
Peste 50% dintre respondenti declara ca folosesc serviciul de internet banking oferit de catre banci in timp ce 40,7% folosesc acest instrument pentru a se informa cu privire la operatiunile derulate prin intermediul contului curent.
La polul opus se afla 39,6% dintre persoanele chestionate, care nu folosesc niciunul dintre serviciile: internet banking, phone banking sau debit direct.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România