Pretul si disponibilitatea produselor - esentiale pentru romanii care cumpara online
Data publicarii: 24-01-2013 | IT&C
Romanii si majoritatea locuitorilor din Europa Centrala si de Est sunt interesati in principal de pret si de disponibilitatea produsului atunci cand fac achizitii online, atat pe plan local, cat si pe plan international, este concluzia studiului "Brand Availability in CEE” realizat de PayPal.
Atunci cand este vorba de brandurile preferate, romanii apeleaza la magazinele online din strainatate pentru a cumpara Adidas si Nike, Emporio/Giorgio Armani, Ralph Lauren, Hugo Boss, Chanel sau Dior, Diesel ori Tommy Hilfiger, Calvin Klein si Casio, Apple si Samsung, dar si alte branduri care nu sunt disponibile pe piata din Romania.
Studiul "Brand Availability in CEE” a fost realizat de PayPal cu ajutorul a 12.000 dintre utilizatorii sai din Romania, Ungaria, Cehia, Slovacia si Polonia
Raportul evidentiaza doua lucruri importante: o crestere a numarului de tranzactii cu valoare mica facute in strainatate (tranzactii sub 100 RON) si o crestere a rolului Asiei ca destinatie pentru achizitii online, spune Damien Perillat, Regional Manager PayPal Central and Eastern Europe.
Tranzactiile de valoare mica au caracterizat pana acum tranzactiile pe pietele locale. Aceasta schimbare sugereaza cresterea increderii in shoppingul online indiferent de locul in care se afla sediul vanzatorului. In acelasi timp, cumparaturile de valori mici indica si un grad crescut de maturitate a pietei, aratand ca utilizatorii de internet se simt confortabil si in siguranta atunci cand fac online cumparaturi de zi cu zi, achizitionand bunuri digitale cum ar fi muzica, stiri online sau jocuri pentru computer.
Al doilea trend este reprezentat de cresterea importantei pietei asiatice in relatie cu achizitiile online. Diferentele culturale si distanta dintre Europa Centrala si de Est si Asia nu mai reprezinta o problema. In functie de categoria de produse achizitionate, achizitiile online sunt preferate de 25% dintre consumatorii din Romania si din regiune, mai spune Damien Perillat.
Potrivit studiului, aproape jumatate dintre romani (44%) aleg sa faca achizitii online din strainatate deoarece preturile pentru produsele pe care si le doresc sunt mai mici. Criteriul pretului mai mic este unul comun pentru toti utilizatorii PayPal din CEE.
Intre motivele pentru care romanii aleg sa cumpere produse din magazine online din strainatate se numara si dorinta de a avea acces la anumite versiuni ale produsului dorit - care nu sunt disponibile pe piata din Romania - (17.5%) sau faptul ca un anumit brand sau model nu este disponibil pe piata din Romania (17.1%). Din punct de vedere al disponibilitatii brandurilor, piata romaneasca este similara cu cele din Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia.
Produsele din Asia -alternativa mai ieftina
Cele mai populare branduri de imbracaminte cumparate online de catre romani sunt Levis, Adidas, Tommy Hilfiger sau Calvin Klein. Atunci cand cumpara haine, romanii prefera magazinele din Uniunea Europeana, apoi pe cele din SUA si Asia.
In materie de electronice, branduri precum Apple si Samsung, Asus, Benq, Canon, Dell, HP, HTC sau IBM fac parte dintre preferatele consumatorilor romani. Majoritatea romanilor care folosesc PayPal spun ca au achizitionat electronice in special pe plan local in ultimul an; pe de alta parte, cei care au facut achizitii din strainatate au preferat magazinele online din Uniunea Europeana, urmate de cele din Asia si Statele Unite.
Pe de alta parte, atunci cand cauta sa cumpere alternative mai ieftine, consumatorii romani se orienteaza catre piata asiatica. Romanii cumpara in special pe plan local, insa apeleaza la piata internationala atunci cand nu gasesc produsele pe care le doresc. Din acest punct de vedere, romanii, ungurii, slovacii si cehii au obiceiuri de consum similare, in timp ce polonezii sunt loiali pietei lor locale.
Care sunt produsele pe care romanii le cumpara din strainatate?
In afara de produsele diverse (55%), romanii cumpara cel mai mult electronice (37.54 %), produse digitale si software (31%), imbracaminte (17.67%), bijuterii si ceasuri (13.27%), dar si parfumuri si produse cosmetic - sub 10 %.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial