Pretul si disponibilitatea produselor - esentiale pentru romanii care cumpara online
Data publicarii: 24-01-2013 | IT&C
Romanii si majoritatea locuitorilor din Europa Centrala si de Est sunt interesati in principal de pret si de disponibilitatea produsului atunci cand fac achizitii online, atat pe plan local, cat si pe plan international, este concluzia studiului "Brand Availability in CEE” realizat de PayPal.
Atunci cand este vorba de brandurile preferate, romanii apeleaza la magazinele online din strainatate pentru a cumpara Adidas si Nike, Emporio/Giorgio Armani, Ralph Lauren, Hugo Boss, Chanel sau Dior, Diesel ori Tommy Hilfiger, Calvin Klein si Casio, Apple si Samsung, dar si alte branduri care nu sunt disponibile pe piata din Romania.
Studiul "Brand Availability in CEE” a fost realizat de PayPal cu ajutorul a 12.000 dintre utilizatorii sai din Romania, Ungaria, Cehia, Slovacia si Polonia
Raportul evidentiaza doua lucruri importante: o crestere a numarului de tranzactii cu valoare mica facute in strainatate (tranzactii sub 100 RON) si o crestere a rolului Asiei ca destinatie pentru achizitii online, spune Damien Perillat, Regional Manager PayPal Central and Eastern Europe.
Tranzactiile de valoare mica au caracterizat pana acum tranzactiile pe pietele locale. Aceasta schimbare sugereaza cresterea increderii in shoppingul online indiferent de locul in care se afla sediul vanzatorului. In acelasi timp, cumparaturile de valori mici indica si un grad crescut de maturitate a pietei, aratand ca utilizatorii de internet se simt confortabil si in siguranta atunci cand fac online cumparaturi de zi cu zi, achizitionand bunuri digitale cum ar fi muzica, stiri online sau jocuri pentru computer.
Al doilea trend este reprezentat de cresterea importantei pietei asiatice in relatie cu achizitiile online. Diferentele culturale si distanta dintre Europa Centrala si de Est si Asia nu mai reprezinta o problema. In functie de categoria de produse achizitionate, achizitiile online sunt preferate de 25% dintre consumatorii din Romania si din regiune, mai spune Damien Perillat.
Potrivit studiului, aproape jumatate dintre romani (44%) aleg sa faca achizitii online din strainatate deoarece preturile pentru produsele pe care si le doresc sunt mai mici. Criteriul pretului mai mic este unul comun pentru toti utilizatorii PayPal din CEE.
Intre motivele pentru care romanii aleg sa cumpere produse din magazine online din strainatate se numara si dorinta de a avea acces la anumite versiuni ale produsului dorit - care nu sunt disponibile pe piata din Romania - (17.5%) sau faptul ca un anumit brand sau model nu este disponibil pe piata din Romania (17.1%). Din punct de vedere al disponibilitatii brandurilor, piata romaneasca este similara cu cele din Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia.
Produsele din Asia -alternativa mai ieftina
Cele mai populare branduri de imbracaminte cumparate online de catre romani sunt Levis, Adidas, Tommy Hilfiger sau Calvin Klein. Atunci cand cumpara haine, romanii prefera magazinele din Uniunea Europeana, apoi pe cele din SUA si Asia.
In materie de electronice, branduri precum Apple si Samsung, Asus, Benq, Canon, Dell, HP, HTC sau IBM fac parte dintre preferatele consumatorilor romani. Majoritatea romanilor care folosesc PayPal spun ca au achizitionat electronice in special pe plan local in ultimul an; pe de alta parte, cei care au facut achizitii din strainatate au preferat magazinele online din Uniunea Europeana, urmate de cele din Asia si Statele Unite.
Pe de alta parte, atunci cand cauta sa cumpere alternative mai ieftine, consumatorii romani se orienteaza catre piata asiatica. Romanii cumpara in special pe plan local, insa apeleaza la piata internationala atunci cand nu gasesc produsele pe care le doresc. Din acest punct de vedere, romanii, ungurii, slovacii si cehii au obiceiuri de consum similare, in timp ce polonezii sunt loiali pietei lor locale.
Care sunt produsele pe care romanii le cumpara din strainatate?
In afara de produsele diverse (55%), romanii cumpara cel mai mult electronice (37.54 %), produse digitale si software (31%), imbracaminte (17.67%), bijuterii si ceasuri (13.27%), dar si parfumuri si produse cosmetic - sub 10 %.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut