Tarom, Carpatair si Blue Air au sanse minime de supravietuire

Data publicarii: 18-02-2013 | Turism

Toate cele trei companii aviatice romanesti au pierderi uriase si nu exista nicio sansa sa se redreseze in acest an crucial, in care se pregateste privatizarea Tarom. Si supravietuirea in viitor e problematica, in conditiile unei piete dificile si fara posibilitatea de a mai repara erorile grave de business din trecut.

Anul 2007 a fost ultimul an profitabil al operatorilor aerieni romani. Un mediu extrem de competitiv, decizii proaste, dar si un dram de ghinion au facut ca profitul sa se transforme in pierderi insuportabile, iar durata de viata a companiilor sa mai fie doar o chestiune de ani. Criza economica si-a pus amprenta pe profiturile gigantilor, aproape toti inregistrand pierdere pe rutele intraeuropene in aceasta perioada. Bilantul s-a lasat cu plus datorita zborurilor transcontinentale, singurele care au inregistrat crestere de doua cifre in ultimii ani si, exact, minusul mare  al operatorilor romani. 

Mai mult, avantul low cost i-a determinat sa-si transforme companiile regionale in operatori cu costuri reduse. In aceste conditii, in cele mai fericite scenarii, doar masuri extrem de bune si bine aplicate, implementate in zodia norocului, mai pot ridica de la sol companiile romanesti in 2013, anul in care se asteapta privatizarea unui pachet de 20% a operatorului national.

Integral in Capital.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: