Intentia romanilor de a achizitiona autoturisme a scazut cu 12%
Data publicarii: 21-02-2013 | Auto
Intentia romanilor de a achizitiona autoturisme in perioada urmatoare a scazut cu 12%. S-a diminuat atat intentia de cumparare a masinilor rulate cu 10%, cat si intentia de cumparare a masinilor noi cu 2%, conform studiului realizat de Auto.ro cu sprijinul Daedalus Millward Brown.
Principala optiune de achizitie a unei masini noi in perioada urmatoare este Dacia pentru 16.5% dintre respondentii studiului, in timp ce Volkswagen ocupa locul al doilea cu 13.4%, urmata de Opel cu 9.6%.
Daca ne raportam la intentia de achizitie a unei masini rulate, Volkswagen se afla in topul preferintelor de cumparare cu 21.6%, 14% aleg Opel iar pe locul al treilea se situeaza marca BMW cu 10.8%.
In topul preferintelor romanilor cu privire la nivelul de satisfactie al autoturismului condus se afla marca Honda, acumuland 6.29 puncte dintr-un maxim de 7. Posesorii o recomanda datorita gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de intretinere si service.
Soferii care ruleaza masina un numar mare de kilometri anual aleg marca Mercedes. Skoda conduce topul la capitolul consum in afara orasului si s-a clasat pe locul al doilea la costul de intretinere, in timp ce Citroen a obtinut cea mai buna nota la consumul in oras. Nissan ocupa locul al doilea la nivelul de satisfactie in privinta service-ului, conform studiului realizat de Auto.ro.
19% dintre soferi prefera service-urile de marca apreciind mai mult calitatea serviciilor oferite, pentru 52% dintre soferi primeaza pretul oferit de service-urile independente, in timp ce 29% isi repara singuri masinile.
"Prin intermediul acestui studiu ne-am propus sa prezentam o imagine relevanta asupra pietei auto din Romania in mediul online, a preferintelor si intentiilor conducatorilor pentru perioada urmatoare. Ținand cont si de rezultatele studiului, implementam in mod constant instrumente utile cum ar fi aplicatia Auto.ro pentru mobil care faciliteaza procesul de vanzare - cumparare, aduce valoare serviciilor conexe din zona auto, marcheaza cresterea nivelului de confort oferit soferilor romani”, a declarat Sergiu Gamureac, Director Executiv Auto.ro.
"Colaborarea dintre Auto.ro si Daedalus Millward Brown are ca scop analiza pietei auto romanesti in mediul online. Utilizand metodologia de cercetare CAWI, Daedalus Millward Brown a sustinut culegerea datelor, analiza acestora, precum si o parte din prezentarea analizei de piata pe baza chestionarelor completate de vizitatorii site-ului Auto.ro", a mai precizat Laurentiu Serghie, Partener al firmei Daedalus Millward Brown.
"Analiza pietei auto 2012 din Romania” este al patrulea raport anual dezvoltat de Auto.ro, lider al vanzarilor de masini si servicii auto din mediul online, in parteneriat cu compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat in perioada iunie-decembrie 2012, pe un esantion reprezentativ de 11.740 de respondenti cu varsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosita a fost sondajul online.
Despre Auto.ro
Misiunea site-ului Auto.ro este de a oferi utilizatorilor instrumente care sa faciliteze procesul de vanzare, cumparare si accesul la o gama completa de servicii din domeniul auto.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză