Lipsa banilor, principalul obstacol in demararea unei afaceri
Data publicarii: 06-03-2013 | Afaceri
GfK: Principalele motivatii pentru romani de a porni o afacere sunt perspectiva unui al doilea venit, independenta fata de angajator, autorealizarea si posibilitatea de a materializa propriile idei
O treime dintre romanii care au participat la un studiu GfK se considera capabili sa-si deschida o afacere, motivati in principal de perspectiva obtinerii unor venituri suplimentare si independenta fata de angajator, insa principalul obstacol invocat este lipsa capitalului pentru demarare.
"Aproape 80% dintre tinerii romani sub 30 de ani au o atitudine pozitiva fata de munca pe cont propriu, la fel ca si in cazul celor cu diploma universitara - 74%, cu studii medii - 63%, la persoane intervievate cu copii - 71%. Barbatii ofera o rata de acceptare mai ridicata a activitatilor independente (68%) in comparatie cu femeile (63%)", releva studiul "Antreprenoriatul in Romania in 2012 si spiritul antreprenorial in Europa". Studiul a fost realizat de compania de cercetare GfK Nurnberg (Germania) si Centrul pentru antreprenoriat al Universitatii Ludwig Maximilian din Munchen, in 16 state europene - Austria, Danemarca, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Spania, Elvetia, Turcia si Ucraina, la initiativa Amway Europa. Principalele motivatii pentru romani de a porni o afacere sunt perspectiva unui al doilea venit - 55%, independenta fata de angajator - 30% si autorealizarea/ posibilitatea de a materializa propriile idei - 23%.
"Lipsa capitalului incipient", resimtit de 67%
Pentru majoritatea europenilor intervievati, independenta fata de angajator ocupa primul loc - 45%, urmata de autorealizare - 38% si perspectiva celui de-al doilea venit - 33%.
"Prin urmare, romanii apreciaza peste medie perspectiva celui de-al doilea venit si sunt mai atrasi de aspectele financiare ale desfasurarii activitatilor independente decat de libertatea de a fi propriul lor sef, perceputa de majoritatea europenilor", arata studiul.
Lipsa capitalului incipient, situatia economica incerta, precum si teama de esec sunt principalele obstacole resimtite la nivel european cand vine vorba de intemeierea unei afaceri proprii.
In Romania, "lipsa capitalului incipient" este resimtita intr-o pondere de 67%, media europeana fiind de 57%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial