Constanta: Atractie in sezonul estival - croaziere pe Canalul Dunare-Marea Neagra

Data publicarii: 21-03-2013 | Turism

Noul sezon estival aduce un nou punct de atractie pe litoralul romanesc, croazierele de o zi pe Canalul Dunare - Marea Neagra, intre debarcaderul din Mamaia si Portul Murfatlar.

Directorul general al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile, Daniel Georgescu, a declarat miercuri, pentru AGERPRES, ca in colaborare cu Consiliul Judetean Constanta, Primaria Constanta si Asociatia pentru promovarea si dezvoltarea turismului Litoral-Delta Dunarii, in vara acestui an va fi lansat programul de croaziere interne pe Canalul Dunare - Marea Neagra. 

'Vom reusi astfel, dupa 29 de ani de la inaugurarea acestei magistrale opere ingineresti romanesti, sa-i conferim si cea de-a treia functie pentru care a fost proiectata, cea turistica, in afara de aceea de cale navigabila de transport si de resursa hidrologica pentru agricultura', a afirmat directorul canalului. 

Croazierele, cu plecare din Mamaia, vor avea o escala intermediara de imbarcare in Portul Tomis si intrare pe canal prin Ecluza Agigea. 

'Estimam ca programul va dura dura o zi si va include o masa cu degustare de vinuri la Crama Murfatlar. Deocamdata, pentru organizarea croazierelor avem o oferta din partea pasagerului "Kaptan M" si sunt in lucru doua variante, cu intoarcere pe aceeasi ruta, la bordul navei sau cu autocarul', a declarat Daniel Georgescu. 

Nava de croaziera "Kaptan M" are o capacitate de 148 de persoane si doua punti. Puntea inferioara este dotata cu restaurant - bar pentru 90 de persoane, grup sanitar si bucatarie, iar puntea superioara are o capacitate de 50 de persoane, cu promenada, sezlonguri, ring de dans, restaurant. 

Constructia Canalului Dunare - Marea Neagra a inceput in anul 1975 si a durat opt ani fiind inaugurat oficial pe 26 mai 1984. Canalul Dunare - Marea Neagra se situeaza  in clasa a sasea de canale interioare, potrivit standardelor EEC -UNO, cea mai inalta clasa pentru astfel de constructii. 

Canalul, are o cu lungime totala de 95,6 kilometri, fiind format dintr-o ramura principala, intre Portul Cernavoda si Portul Constanta si ramura de nord (cunoscuta sub denumirea de Canalul Poarta Alba-Midia-Navodari). 

Cu o lungime a canalului principal de 64,4 kilometri, o adancime de sapte metri, o latime la baza cunetei de 70 de metri si la suprafata de 90-120 de metri, acesta este al treilea canal navigabil din lume, ca lungime, dupa Suez si Panama si are o capacitate anuala maxima de transport de 80-100 de milioane de tone, iar pentru ramura nordica de 15-25 de milioane de tone de marfa. Pescajul maxim admis este de 5,5 metri permitand astfel accesul navelor fluviale si a celor maritime mici. La fiecare capat exista cate doua ecluze duble pe sens, care permit traficul simultan in aval si amonte. 

Canalul traverseaza localitatile Cernavoda, Saligny, Mircea Voda, Satu Nou, Medgidia, Castelu, Poarta Alba, de unde se bifurca. Ramura principala, sudica, trece prin orasul Murfatlar si comuna Agigea. Ramura nordica, cunoscuta sub denumirea de Canalul Poarta Alba-Midia Navodari, cu o lungime de 31,2 kilometri, o adancime de 5,5 metri si o latime de 50-66 de metri, trece prin localitatile Nazarcea, Mamaia, Ovidiu si Navodari. 

Pentru constructia canalului s-au excavat 294 de milioane de metri cubi, la canalul principal, plus 87 de milioane de metri cubi, la ramura nordica, Poarta Alba-Midia Navodari (mai mult cu 25 de milioane decat la Canalul Suez si cu 140 de milioane decat la Canalul Panama) si s-au turnat cinci milioane de metri cubi de betoane. 

Sursa: AGERPRES