Romanii cheltuie in medie 10 euro pentru accesorizarea smartphone-ului

Data publicarii: 01-04-2013 | IT&C

Romanii cheltuie, in medie, 5 euro pentru accesorizarea telefoanelor mobile din gama entry si 10 euro pentru smartphone-uri, potrivit estimarilor EuroGsm, cel mai mare retailer al operatorului de telefonie mobila Orange Romania. Cele mai cumparate accesorii sunt cele pentru protectia telefonului, precum husele de silicon sau foliile pentru ecran, dar si cardurile de memorie microSD sau hands-free-urile.

"Bugetul de achizitie pentru accesorii depinde in foarte mare masura de ce dispozitiv utilizeaza fiecare. Cei care folosesc telefoane din gama entry level se orienteaza in special catre hands-free-uri, fie cu fir, fie prin tehnologia bluetooth, care le asigura o anumita libertate in utilizarea dispozitivului. Posesorii de smartphone sunt mult mai atenti cu terminalele lor, astfel incat opteaza pentru accesorii de protectie a telefonului, precum husele de silicon, cele create special pentru un anumit model sau foliile de protectie pentru ecranul tactil”, a explicat Zoltan Halmai, directorul comercial al EuroGsm.

Potrivit acestuia, principalele criterii pentru achizitia de accesorii sunt compatibilitatea cu dispozitivul mobil, modul de intrebuintare al dispozitivului si bugetul clientului. 

Ce accesorii nu trebuie sa lipseasca utilizatorilor de smarthpone-uri si tablete 

Pentru utilizatorii de smartphone si tablete, cele mai utile si mai cautate accesorii sunt powerbank-urile sau acumulatorii suplimentari si tastaturile externe. "Astfel de accesorii asigura o autonomie mai mare dispozitivelor mobile, atat in ceea ce priveste durata de intrebuintare, cat si viteza de utilizare, iar posesorii de smartphone si tableta s-au convins de aceste aspecte”, a precizat Zoltan Halmai.

Printre cele mai scumpe accesorii comercializate in reteaua EuroGsm, al caror pret depaseste 1.000 de lei, se numara seturile auto sau castile bluetooth speciale, preferate in special de catre barbati.

Accesoriile cumparate de catre femei sunt in general cele fashion, criteriile de cumparare tinand mai mult de aspect, de culoare si de forma, dar si de brand. Compania comercializeaza o serie de accesorii fashion, incepand de la genti, huse colorate pentru laptop sau tableta, huse pentru telefoane care poarta numele unor branduri de fashion, precum Kenzo, Zadig et Voltaire sau Hugo Boss, pana la casti bluetooth sau memorii USB cu design special.  

Accesoriile inedite castiga in popularitate

Alte accesorii din ce in ce mai cautate de catre utilizatorii de dispozitive mobile inteligente sunt husele dedicate pentru fitness si sporturi extreme, care asigura telefoanele mobile in timpul alergarii sau exercitiilor fizice, dar si manusile pentru touchscreen, care permit utilizarea dispozitivelor si pe timpul iernii, la temperaturi scazute.

"Printre cele mai inedite accesorii comercializate pe plan local se numara ceasurile cu bluetooth, care se conecteaza la smartphone-uri si tablete si trimit notificari in functie de activitatile dispozitivului, caciulile cu casti incorporate sau husele cu incarcare solara”, a completat Zoltan Halmai.