Omul de afaceri Octavian Radu inchide ultimele doua magazine Debenhams
Data publicarii: Astazi, 05-04-2013 | Afaceri
Omul de afaceri Octavian Radu, care detinea in perioada de boom economic peste zece francize ale unor branduri internationale de moda, a renuntat treptat la acest segment, iar acum a decis sa inchida ultimele doua magazine Debenhams din Romania.
"Da, ne-am retras definitiv. Pot sa dau trei cauze. Prima ar fi criza care a dus la reducerea puterii de cumparare. Apoi mallurile si-au dublat suprafetele in perioada 2008-2012 si nu in ultimul rand branduri extrem de competitive precum Zara si H&M s-au dezvoltat extrem de agresiv in ultimii doi ani", spune Octavian Radu, potrivit zf.ro. El a spus ca a luat decizia de a se retrage in decembrie anul trecut si ca magazinele care mai sunt deschise pe piata locala - Plaza si Bucuresti Mall - urmeaza sa traga obloanele in viitorul apropiat. Imperiul de moda creat de Radu in perioada de boom - ce cuprindea branduri precum Aldo, Debenhams, Mandarina Duck, Kipling, Olsen sau Bally - a inceput sa se clatine in 2009, primul an de criza. Debenhams este potrivit datelor ZF ultimul brand pe care il mai detinea, dupa ce toate celelalte au inchis magazinele si au iesit din piata.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză