O campanie 3M Romania pentru sustinerea inventatorilor romani
Data publicarii: 11-04-2013 | Afaceri
Grija pentru viitor devine traditie
Anual, sute de inventatori romani participa la saloanele de inventica de pe intreg globul. Se intorc acasa coplesiti de diplome, medalii si recunoastere internationala. Ii primim cu bratele deschise, stim ce inseamna efortul lor, dar totusi nu gasim timp si mijloace sa le oferim mediul fertil de care au nevoie pentru a transforma aceste inventii in revolutii tehnologice, in afaceri de succes sau povesti pentru viitor.
Pentru prima data, o companie privata ale carei origini si dezvoltari se bazeaza in totalitate pe inovatie si inventii - 3M Romania, se implica in efortul de sustinere si promovare a inventatorilor romani. Inovatia continua este esenta 3M. Putina lume stie ca inovatiile 3M, de-a lungul a peste 100 de ani, au contribuit la succesul multor afaceri, au sporit confortul in caminele noastre si au imbunatatit viata a milioane de oameni din intreaga lume.
Astazi a fost lansata campania nationala , un demers unic de mediatizare, promovare si sprijin acordat inventicii romanesti. Suntem in fata unui efort de anvergura care presupune implicarea tuturor actorilor si vectorilor sociali care dezvolta si sustin inventica romaneasca: studenti, profesori, mediu academic, cercetatori, mass media, autoritati, mediul de afaceri.
Premiaza Inovatia incepe prin lansarea unei "wikinnovation”: o enciclopedie online de prezentare, promovare si studiere a celor mai importanti inventatori romani contemporani. De altfel, acest portal enciclopedic va fi platforma principala de comunicare in campania noastra. Utilizatorii vor putea sa "scrie istorie” in timp real, votandu-i pe inventatori, scriindu-le mesaje, studiindu-le munca. (adresa www.premiileinovatiei.ro)
"In 2012, Romania a inregistrat doar cateva sute de inventii. Ca sa va faceti o idee comparativa, numai compania noastra inregistreaza, la nivel global, peste 43.000 de brevete acordate sau in curs. Vrem sa incurajam spiritul inovativ din Romania. Trebuie sa recunoastem meritele acestor oameni. Poate ca nimeni nu stie mai bine decat noi cat de importanta e cercetarea. Anual, 3M ii premiaza pe cei mai buni oameni de stiinta din companie, deci avem traditie in acest domeniu inca din 1921.
Anul acesta, 3M Romania implineste 15 de ani de activitate - 45 milioane de euro cifra de afaceri cu 120 de angajati. Incercam sa dezvoltam activitatea de productie si estimam ca in urmatorii 5 ani, daca lucrurile merg bine, vom pune bazele unui centru de cercetare in Romania. Pana atunci insa, ar trebui sa promovam cu totii acest proiect, pentru ca este vorba de viitorul nostru si de faptul ca ne dorim o Romanie mai buna” - a declarat Catalin Velescu, director general al 3M Romania.
Alexandru Mironov, ambasadorul campaniei , a spus: "Aceasta campanie este ea insasi o inovatie, una sociala. Avem scoala buna, avem sol bun, avem cu ce iesi in fata. Totusi, suntem pe unul dintre ultimele locuri cu brevete depuse, si asta din cauza saraciei. Trebuie sa apara "angel investors” - personal, ii astept pe acei oameni de afaceri zelosi care vor sa obtina tot ce e mai bun de la acesti inventatori, dar sa transforme totul intr-o afacere din care sa castige si cercetarea. Lumea se misca incredibil de rapid, iar noi stam si nu stim ce sa facem cu romanii care se adapteaza acestei viteze.
Avem atat de multi inventatori care ar trebui luati in seama. La laboratorul CERN din Geneva lucreaza 102 de fizicieni romani din totalul de 3000. Știti si dumneavoastra multe asemenea exemple. Important e sa incepem si noi sa pariem serios pe inovatie si, chiar daca mai si pierdem, vom iesi castigati, per ansamblu”.
este un proiect fara precedent prin amploarea si implicatiile sale. Inventica si inventatorii romani trebuie sa fie cunoscuti marelui public. Valorile care sustin stiinta si cercetarea romaneasca au nevoie de mai multa promovare si de mai mult suport financiar. In acest sens, in noiembrie 2013 vom organiza evenimentul "Premiile Inovatiei Romanesti”, o gala de exceptie la care vor participa toti cei care cred in acest proiect, de la inventatorii insisi, pana la autoritati, oameni de afaceri, reprezentanti ai presei, profesori si studenti.
Pana la aceasta gala, vor exista cateva evenimente locale desfasurate in universitati prestigioase din Cluj, Timisoara, Iasi, Brasov si Bucuresti, alese pentru istoria si traditia lor in cercetare. Evenimentele au un caracter itinerant, prezentand deopotriva inventii romanesti si internationale, inventatori locali, odata cu tehnologiile 3M care ne imbunatatesc in fiecare zi viata, de la banalele produse de bucatarie pana la inventii revolutionare din sanatate, industria auto, energie sau siguranta traficului.
Pe toata perioada campaniei va vom tine conectati la rezultatele si evenimentele ei. Veti primi informatii complete despre rezultatele inventatorilor romani in strainatate, dar si despre felul in care sunt primiti in marea "comunitate” a publicului romanesc.
Premiaza Inovatia este o campanie cu profunde semnificatii morale si sociale, intr-o Romanie care se lupta necontenit sa-si gaseasca drumul, independent de constrangeri si context istoric. Respectand munca acestor oameni minunati si plecandu-ne in fata uimitoarelor lor rezultate, va multumim ca ne veti fi alaturi!
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri