ANAF: Modificari privind depunerea deconturilor de TVA
Data publicarii: 11-04-2013 | Afaceri
Persoanele impozabile (cu perioada fiscala luna), care nu depun niciun decont de taxa pentru sase luni consecutive, si persoanele impozabile (cu perioada fiscala trimestrul), care nu depun niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice consecutive, se scot din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, din oficiu, de catre organul fiscal competent, potrivit unui proiect de act normativ elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Noile reguli se aplica incepand cu decontul de TVA aferent lunii iulie 2012, respectiv trimestrului al III-lea al anului 2012.
De asemenea, persoanele impozabile care, in deconturile depuse pentru sase luni consecutive sau pentru doua trimestre calendaristice consecutive nu au evidentiat operatiuni realizate in cursul acestor perioade de raportare, se scot din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, din oficiu, de organul fiscal competent.
Anterior acestor modificari, organele fiscale anulau inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care, pe parcursul unui semestru calendaristic, nu au depus niciun decont de taxa sau care, in deconturile depuse pentru sase luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic sau pentru doua trimestre consecutive in cursul unui semestru calendaristic, nu au evidentiat operatiuni efectuate in aceste perioade.
Astfel, potrivit vechilor reglementari, organele fiscale verificau indeplinirea conditiilor de doua ori pe an, respectiv dupa expirarea termenelor de depunere al celui de-al 6-lea decont lunar/al 2-lea decont trimestrial din cadrul aceluiasi semestru calendaristic. In noile conditii legislative, organele fiscale urmeaza sa verifice lunar indeplinirea conditiilor pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu perioada fiscala luna, respectiv trimestrial indeplinirea conditiilor pentru anularea inregistrarii in cazul persoanelor impozabile cu perioada fiscala trimestrul.
Intrucat procedura de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA este aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, a fost necesara adaptarea acestei proceduri la noile prevederi legale, fapt pentru care a fost elaborat respectivul un proiect de act normativ pentru modificarea Ordinului initial.
De asemenea, avand in vedere dispozitiile Codului Fiscal privind sistemul TVA la incasare, ANAF considera necesara completarea formularelor de decizii de inregistrare in scopuri de TVA, din oficiu, si de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, din oficiu, cu precizari privind inscrierea in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, respectiv radierea din acest registru.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare