Campania de relansare a Cafenelei Vechi, nominalizata la Sabre Awards 2013
Data publicarii: 16-04-2013 | Media
Proiectul semnat de People se afla printre cele mai bune 5 campanii de PR din Europa la categoria Food Services
Campania de relansare a Cafenelei Vechi, semnata de People Public Relationships Agency, a fost nominalizata la editia de anul acesta a Sabre Awards, cel mai important festival european de PR. Proiectul se afla printre cele mai bune 5 campanii de PR la categoria Food Services, alaturi de nume precum STARBUCKS, SUBWAY UK & Ireland, McDonald's si JUSTEAT. In implementarea campaniei, echipa People a colaborat cu agentia de advertising Gavrila si Asociatii pentru componenta de creatie.
"Ne bucura faptul ca, dupa ce am repus Cafeneaua Veche pe harta Bucurestiului, acest superb loc plin de istorie a fost pus si pe harta Europei, prin intermediul nominalizarii la cel mai important festival de PR de pe Continent”, a declarat Tudor Daescu, Managing Partner la People.
Ideea de a relansa Cafeneaua Veche a luat nastere intr-un context neasteptat: proprietarii restaurantului italienesc Vecchio 1812 aveau nevoie de o campanie de PR pentru a creste notorietatea acestuia si numarul de clienti pentru serile din timpul saptamanii. In amenajarea restaurantului fusese investita o suma considerabila, dupa achizitionarea cladirii care il gazduia, declarata monument istoric. Momentul perfect pentru a debuta campania era chiar aniversarea de 1 an de la deschidere.
People a initiat un research care a scos la iveala faptul ca aniversarea de 1 an a Vecchio 1812 coincidea cu cea de 200 de ani a Cafenelei Vechi, cea mai veche cafenea atestata documentar in Bucuresti, care se aflase chiar in cladirea restaurantului. Istoricii cu care agentia a colaborat au confirmat faptul ca in aceeasi cladire de pe Strada Covaci 16 se intalnisera de-a lungul timpului nume de seama din cultura si politica romaneasca a ultimelor doua secole.
Pentru a sarbatori aceasta cifra rotunda, Cafeneaua Veche a fost relansata prin intermediul unei campanii de comunicare ce includea PR, social media si creatie. Pe langa coordonarea si implementarea strategiei de comunicare, echipa People a avut rolul unui adevarat consultant de business, planificand fiecare detaliu al relansarii, pentru a aduce la viata intr-un mod cat mai realist atmosfera de altadata a celei mai vechi cafenele din Bucuresti. Meniul restaurantului italienesc Vecchio 1812, aflat in aceeasi cladire istorica a Cafenelei Vechi, a fost schimbat pentru a cuprinde preparate din zonele care au influentat cel mai mult cultura si gastronomia romaneasca: Grecia, Turcia sau Franta. Interiorul cafenelei a fost reamenajat, integrand piese de mobilier vechi si valoroase, reconditionate.
Campania a debutat cu un teasing sub sloganul "Toate-s vechi si noua toate”; pentru a recrea atmosfera boema a Cafenelei Vechi, au fost readuse la viata, prin intermediul unor conturi de Facebook, cei mai plini de "glamour” oaspeti care i-au trecut pragul de-a lungul celor doua secole de existenta: Mihai Eminescu, Maria Tanase, Constantin Brancusi, Misu Vacarescu Claymoor sau Lisette Verea. Aceleasi personaje au devenit si "protagonistele” noilor meniuri si au "semnat” invitatiile trimise catre presa cu ocazia evenimentului de relansare. Media kit-ul campaniei a fost un alt punct de creativitate al campaniei: cu ocazia redeschiderii Cafenelei Vechi, ziarul "Timpul”, pentru care Eminescu obisnuia sa scrie chiar din cladirea vecina acesteia, a fost re-editat intr-o maniera proprie, servind in acelasi timp drept comunicat de presa intr-o forma nemaiintalnita pana acum.
Proiectul de relansare a Cafenelei Vechi a fost coordonat de catre echipa People, care a oferit consultanta strategica si de business, alaturi de implementarea a campaniei de comunicare. Agentia Gavrila si Asociatii a gestionat componenta de creatie pentru elemente precum meniurile, sau re-editarea ziarului "Timpul”.
"Am aflat cu deosebit entuziasm despre nominalizarea la Sabre Awards a campaniei realizata impreuna cu prietenii nostri de la People pentru relansarea alesulul loc Cafeneaua Veche”, spune Iulian Fecioru, Copywriter la Gavrila si Asociatii. "Ne bucuram ca reunirea cu parfum retro la aceeasi masa a unor ilustre nume romanesti ca Eminescu, I.L. Caragiale, Maria Tanase & Co. a atras aprecierea internationala. Vom mentiona aceasta realizare in urmatorul numar din relansatul ziar «Timpul»”.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare