Cardurile cu tehnologie RFID, vulnerabile la frauda
Data publicarii: 17-04-2013 | Finante-Banci
Specialistii in identificarea si combaterea fraudelor din Romania atrag atentia asupra vulnerabilitatii cardurilor bancare care utilizeaza tehnologia RFID, presedintele Asociatiei Examinatorilor de Fraude Certificati din Romania (ACFE-Romania), Elena Constantin, recomandand pastrarea acestora in suporturi speciale, pentru a le proteja de copierea de la distanta prin dispozitive electronice speciale.
Conform unui comunicat remis AGERPRES, pe langa 'pisicute'' (dispozitive de citire carduri care pot fi legate la picior) si 'gandaci' (dispozitive minuscule care se introduc in POS-ul - terminalul de plata - unui magazin dupa program, de catre angajati sau de catre o persoana care se poate ascunde peste noapte, iar datele tuturor cardurilor care vor fi utilizate in acel magazin vor fi citite de pe un laptop), dispozitive foarte bine cunoscute de specialisti cu privire la furturile de pe carduri, intrarea pe piata romaneasca a cardurilor care utilizeaza tehnologia RFID (radio frequency identification) aduce cu sine o noua forma de frauda: 'electronic pickpocketing'.
Metoda consta in folosirea unor dispozitive bazate tot pe radio frecventa, care citesc de la distanta informatiile de pe carduri, indiferent daca acestea se afla in buzunarul, in portofelul sau in geanta detinatorului. Cu dispozitive de marimea unui iPad sau a unui telefon mobil, sau chiar utilizand telefoane mobile care au astfel de aplicatii, informatiile de pe carduri (sau de pe alte documente care utilizeaza tehnologia RFID) pot fi citite de la cativa metri.
Astfel de tehnologii, amplasate in locuri cu afluenta mare de persoane (piete, locuri de promenada etc), pot accesa informatiile de pe cardurile trecatorilor, carora le pot fi sustrase apoi sume mici de bani, uneori mascate sub forma unor comisioane, persoanelor pagubite fiindu-le foarte dificil sa descopere frauda.
In vederea constientizarii utilizatorilor de carduri asupra riscului de frauda la care sunt supusi, indiferent daca este vorba despre clasicele carduri cu banda magnetica sau de cele pe baza de radio frecventa, presedintele ACFE-Romania recomanda bancilor sa inmaneze utilizatorilor, la emiterea cardului, o brosura care sa ii invete pe acestia cum sa recunoasca dispozitivele cu ajutorul carora li se pot copia informatiile de pe card.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial