Atentie la cardurile de credit! Companiile vand datele utilizatorilor
Data publicarii: 17-04-2013 | International
Cumparaturile in mediul online iti ofera confortul cautarii produselor de acasa, insa vin si cu un risc urias: companii precum MasterCard vand datele utilizatorilor de carduri de credit.
Cei care vor sa isi faca reclama online sunt extrem de interesati de aceste aspecte, iar informatiile astfel obtinute pot ajuta la determinarea comportamentului consumatorilor din diverse orase si tari.
AdAge.com atentioneaza ca Mastercard a inceput sa vanda datele celor 80 de milioane de utilizatori in urma cu doi ani si jumatate, iar recent a facut echipa cu cei de la Maxpoint, pentru a colecta si interpreta informatii dupa codul postal.
Folosind aceasta metoda, compania poate scoate la licitatie informatiile despre utilizatorii din anumite localitati, iar apoi cumparatorul le va folosi pentru a personaliza reclamele.
De exemplu, un lant de fast-food poate face o campanie mai agresiva de publicitate doar in zonele in care populatia cheltuie foarte multi bani pe acest gen de mancare, adresandu-se astfel mai bine publicului sau tinta.
Insa Mastercard nu este singura companie de carduri de credit care vinde datele utilizatorilor. Conform sursei citate, in SUA si American Express face acest lucru, prin intermediul unei divizii specializate.
Practicile acestor companii sunt legale, avand in vedere ca ele nu permit dezvaluirea numelui sau a adresei, astfel consumatorul ramane anonim.
Ei vand doar informatia ca un numar de oameni dintr-un anume oras cheltuie o suma de bani pe un produs.
"Este mai mult o baza de date generala", sustine Susan Grossman, sefa echipei care se ocupa de colectarea datelor la Mastercard.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză