Atentie la cardurile de credit! Companiile vand datele utilizatorilor
Data publicarii: 17-04-2013 | International
Cumparaturile in mediul online iti ofera confortul cautarii produselor de acasa, insa vin si cu un risc urias: companii precum MasterCard vand datele utilizatorilor de carduri de credit.
Cei care vor sa isi faca reclama online sunt extrem de interesati de aceste aspecte, iar informatiile astfel obtinute pot ajuta la determinarea comportamentului consumatorilor din diverse orase si tari.
AdAge.com atentioneaza ca Mastercard a inceput sa vanda datele celor 80 de milioane de utilizatori in urma cu doi ani si jumatate, iar recent a facut echipa cu cei de la Maxpoint, pentru a colecta si interpreta informatii dupa codul postal.
Folosind aceasta metoda, compania poate scoate la licitatie informatiile despre utilizatorii din anumite localitati, iar apoi cumparatorul le va folosi pentru a personaliza reclamele.
De exemplu, un lant de fast-food poate face o campanie mai agresiva de publicitate doar in zonele in care populatia cheltuie foarte multi bani pe acest gen de mancare, adresandu-se astfel mai bine publicului sau tinta.
Insa Mastercard nu este singura companie de carduri de credit care vinde datele utilizatorilor. Conform sursei citate, in SUA si American Express face acest lucru, prin intermediul unei divizii specializate.
Practicile acestor companii sunt legale, avand in vedere ca ele nu permit dezvaluirea numelui sau a adresei, astfel consumatorul ramane anonim.
Ei vand doar informatia ca un numar de oameni dintr-un anume oras cheltuie o suma de bani pe un produs.
"Este mai mult o baza de date generala", sustine Susan Grossman, sefa echipei care se ocupa de colectarea datelor la Mastercard.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private