Frate...hai s-o facem legal!
Data publicarii: 31-10-2006
Agentia Nationala de Administrare Fiscala va initia, in premiera, o campanie de educatie fiscala destinata elevilor de liceu, din toata tara, prin care tinerii vor fi invatati ca plata impozitelor este o obligatie civiva, a declarat, luni, presedintele ANAF, Sebastian Bodu. Campania sociala se va desfasura in perioada octombrie-decembrie si se va realiza prin intermediul a 7.500 de afise, 700 mii de fluturasi si a discutiilor directe dintre Bodu si elevii de liceu. Presedintele ANAF va vizita mai multe orase din tara, printre care Constanta, Iasi, Sibiu, Timisoara, Craiova si Bucuresti, in care va lua parte la dezbateri cu elevii din unul sau doua licee.
"Tinerii nu sunt subiectul impozitarii, dar obligatia de a plati impozitele si taxele la stat trebuie sa se impregneze de la varste mici", a explicat Bodu scopul campaniei, in cadrul unei conferinste de presa.
"Textul (fluturasului n.n.) nu este tehnic, academic, ci este conceput astfel incat sa fie pe intelesul elevilor si incearca sa fie cu umor, cu argou, ca sa nu-l arunce la cos dupa trei secunde", a afirmat Bodu, adaugand ca "Nu trebuie sa fim ipocriti, asa vorbesc elevii de liceu".
Fluturasul care va fi distribuit in timpul campaniei poarta titlul "S-o facem legal!" si este ilustrat cu imaginea unei pusculite porcusor pe care sta scris: Fisc. Intrebat daca aceasta imagine nu i-ar putea duce pe elevi cu gandul la ideea ca Fiscul este un porc, Bodu a replicat ca va avea raspuns pentru orice fel de intrebari.
Textul este in argou, repetand prea des expresii de genul "frate", "te oftici", este bazat", "smecher" prin care incearca sa fie persuasiv si sa demonstreze ca plata impozitelor nu e numai o obligatie si o constrangere, dar si o actiune care aduce foloase din plin: ingrijire medicala, pensii, scolarizare. Textul admite ca a da bani nu e nicidecum o placere, dar isi va arata rostul mai tarziu: "Suna nasol. Nu-ti convine. Te si oftici. Frate, dar daca - fereasca Dumnezeu - te imbolnavesti? Pai, daca dai la timp banul la fisc, nu mai platesti spitalul".
Campania nu este finantata din bani publici si are ca parteneri Imprimeria Nationala care s-a ocupat de tiparire si Ministerul Educatiei care va organiza dezbaterile in scoli si distributia materialelor. Ideea campaniei si realizarea textelor apartin unor colegi de facultate ai lui Bodu, dupa cum el insusi a declarat.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză