Ce spun hotelierii despre taxa de promovare a statiunii Mamaia

Data publicarii: 16-05-2013 | Turism
Hotelierii, proprietarii de restaurante sau de cluburi si romanii care detin spalatorii auto in Mamaia trebuie sa plateasca de acum anual pana la 4.000 de lei pentru a ajuta la promovarea statiunii de pe malul Marii Negre. De noua taxa nu vor scapa nici cei care detin farmacii in aceasta zona a litoralului si nici patronii firmelor care se ocupa cu asigurarea transportului in statiune sau cei care detin ambarcatiuni folosite pentru agrement.

Banii colectati de pe urma taxei de promovare a statiunii Mamaia, prima de acest fel din Romania, se vor duce dupa cum spun reprezentantii asociatiilor din domeniu, pe finantarea unor proiecte care vor crestere numarul de turisti care ajung in aceasta destinatie de pe litoral.

Primele doua proiecte in care vor fi investiti banii agentilor economici din aceasta parte a litoralului romanesc sunt imnul statiunii - "Viva Mamaia" si serialul "Mamaia Vice", in care primarul Constantei, Radu Mazare, va juca rolul sefului Politiei Locale.

 Daca noua taxa ar fi impusa in toate statiunile de la Marea Neagra, suma colectata doar de la hotelieri ar ajunge anual la 1,02 milioane de lei, avand in vedere ca potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS) pe litoral existau, in 2012, 256 de hoteluri, cele mai multe oferind turistilor servicii de 2 si de 3 stele.

Cine hotaraste pe ce se cheltuiesc banii proveniti din noua taxa

Noua taxa de promovare se colecteaza deja la Serviciul Public de Impozite si Taxe Constanta (SPIT), aceasta fiind achitata de fiecare agent economic, care beneficiaza de actiunile de promovare derulate in Mamaia, in momentul in care solicita autorizatia de functionare.

Integral in Gandul.info.