Topul marcilor in care au incredere romanii

Data publicarii: 16-05-2013 | Diverse
Increderea romanilor in marcile autohtone creste constant, arata cel mai nou studiu Trusted Brands 2013. Brandul de lactate Napolact a reusit, in 2013, sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Danone, iar Dacia se mentine pe primul loc in preferintele romanilor in ceea ce priveste automobilele.

In Romania, rezultatele Trusted Brands 2013 au evidentiat ca, mai mult decat ceilalti europeni, romanii le raman fideli marcilor care au reusit sa le castige increderea. La majoritatea categoriilor, liderii raman aceiasi - ceea ce demonstreaza o incredibila soliditate, forta si stabilitate a brandurilor consacrate. Rezultatele arata, an de an, consecventa. Mai mult, o buna parte dintre ocupantii locului intai isi consolideaza pozitia de la un an la altul, inregistrand cresteri constante ale procentului de incredere din partea consumatorilor. In top se situeaza categoriile Vitamine si Furnizori servicii internet (Eurovita siRCS&RDS), ambele cu o crestere de 9% fata de 2012.

Exista si branduri care au reusit sa isi pastreze suprematia in topul increderii opt ani la rand, de la inceputul studiului (de ex. Untdelemn de la Bunica la categoria Ulei de gatit, Borsec la categoria Apa minerala si Ariel la categoria Detergent).

La categoria anlagezice, Algocalmin si-a consolidat si anul acesta pozitia, ramanand in continuare analgezicul in care romanii au cea mai mare incredere. "Votul de incredere al romanilor, care au desemnat Algocalmin - pentru al 8-lea an consecutiv - "most trusted brand” in categoria sa, este o dovada a aprecierii acestui produs romanesc cu o traditie de aproape jumatate de secol la noi in tara. In ciuda concurentei puternice si a diversificarii accelerate a segmentului de analgezice, Algocalmin a reusit sa-si pastreze pozitia de lider, trecand cu succes proba timpului datorita accesibilitatii si eficientei sale”, a declarat Simona Cocos, Director General Zentiva Romania, o companie Sanofi.

Singurele schimbari de lider au aparut la categoriile Produse lactate (unde Napolact a reusit, in 2013, sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Danone, castigatorul precedentelor sapte editii) si Produse cosmetice (unde Avon a ocupat in acest an pozitia intai, detinuta in anii trecuti de Nivea).

Dupa ce, inca din 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2013 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in marcile autohtone creste constant. Pe langa Napolact, care "a depasit” Danone, remarcam in acest an, la categoria Automobile, ca increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 22,4% (in 2013).

La categoria Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (88%), pilotii (83%) si farmacistii (80%). Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situeaza politicienii (doar 6% au incredere in ei), liderii de sindicat (cu doar 15% procent de incredere) si vanzatorii de masini (20%). Ingrijorator este faptul ca in Romania increderea in profesori s-a dovedit a fi cea mai mica din Europa (57%, fata de 72% media europeana).

"Dupa opt ani in care am sondat increderea romanilor in marcile autohtone si internationale, ma bucura sa pot vorbi din nou de castigatori "traditionali” ai studiului Trusted Brands. Romanii dovedesc ca, odata ce o marca reuseste sa le castige increderea, aceasta poate miza deplin pe fidelitatea lor. Remarcam in ultimii ani o consolidare a pozitiei marcilor care ne-au castigat increderea, impreuna cu o crestere a increderii in marcile romanesti”, spune Florin Petrescu, country manager Reader's Digest Romania.

Integral in Romania Libera.ro.